Як в Ужгороді заіржавіла улюблена дитяча розвага

Колись популярне та цікаве місце відпочинку малечі - дитяча залізниця - ось вже кілька років занедбана

Як в Ужгороді заіржавіла улюблена дитяча…

І потроху перетворюється на металобрухт, пише Depo.Закарпаття. Минулого тижня ужгородці обговорювали у соцмережі фото розкраденої колії дитячої вузькоколійки. Рейки вже просто розтягують, щоб здати у пункти прийому брухту.

Як в Ужгороді занепала і заржавіла улюблена дитяча розвага - фото 1

А колись залізниця була чи не найулюбленішим місцем місцевих дітлахів. Відкрили її у 1947 році. Залізниця була однією з найкоротших у СРСР і найкоротшою в Україні - всього 1,1 км. Тягнеться колія вздовж річки Уж в центрі міста від колишньої Ужгородської синагоги до Ужгородського ботанічного саду.

Колись на дорозі існували дві станції "Сталінська" і "Парк". Згодом "Сталінську" перейменували у "Піонерську", а вже у 1990-х - у "Молодіжну".

Як в Ужгороді занепала і заржавіла улюблена дитяча розвага - фото 2

Ужгородська дитяча залізниця. 1952 рік

Як в Ужгороді занепала і заржавіла улюблена дитяча розвага - фото 3

На станції Піонерська дитячої залізниці в Ужгороді. Імовірно, 1960-і роки

Як в Ужгороді занепала і заржавіла улюблена дитяча розвага - фото 4

Дитяча залізниця на полотні Йосипа Бокшая. 1949 рік

Кілька поколінь ужгородських дітей тут проводили своє дозвілля - "працювали" провідниками, кондукторами, черговими, вживалися у роль залізничників.

Як в Ужгороді занепала і заржавіла улюблена дитяча розвага - фото 5

На станції Молодіжна Ужгородської дитячої залізниці. Початок 1990-х років

Як в Ужгороді занепала і заржавіла улюблена дитяча розвага - фото 6

На станції Молодіжна дитячої залізниці в Ужгороді. Літо 2000 року

Ще з 2009 року року дитяча залізниця в Ужгороді не працює. Об’єкт – у власності Львівської залізниці. Роботу з відновлення дитячої атракції не проводять. Проблема - у фінансуванні, обґрунтовують тим, що залізниця приносить збитки. 

Як в Ужгороді занепала і заржавіла улюблена дитяча розвага - фото 7

Спробували якось відновити роботу політики. У 2010 році перед виборами одна з партій приводила до ладу об’єкт та на деякий час запустила потяг. Однак, свято тривало недовго.

Як в Ужгороді занепала і заржавіла улюблена дитяча розвага - фото 8

У міськради Ужгорода також були спроби відновити роботу залізниці, але заважає бюрократична тяганина між Львівською залізницею та владою Ужгорода.

Міська рада виконала всі умови залізниці, зокрема і про збереження цільового призначення об’єкта. Згодом у рішення дописали і заборону передачі дитячої залізниці у приватну власність. Однак Львівська залізниця все ж не передала об’єкт.

Як в Ужгороді занепала і заржавіла улюблена дитяча розвага - фото 9

Кількарічна тяганина дитячу атракцію попсувала - залізниця руйнується дуже швидкими темпами. І тут знову на допомогу приходять волонтери. Вони намагаються домовитися із залізничниками, щоб спільно опікуватися об'єктом. Шукають меценатів, організують збір коштів на відновлення вагонів. 

Як в Ужгороді занепала і заржавіла улюблена дитяча розвага - фото 10

У Фейсбуці створена група Ужгородська дитяча залізниця, де обговорюють, як врятувати та що робити, аби об’єкт знову запрацював. А у Міжнародний день захисту дітей активісти біля залізниці влаштували акцію, під час якої було встановлено всеукраїнський рекорд - діти склали найбільшу в Україні іграшкову залізницю, довжина магстралі якої склала 41 м 60 сантиметрів. Складалася іграшкова залізниця із окремих частин, які купували батьки для своїх дітей. Зібрані гроші обіцяли спрямувати на відновлення Ужгородської дитячої залізниці.

Як в Ужгороді занепала і заржавіла улюблена дитяча розвага - фото 11

Та, очевидно, роботи волонтерів та акцій замало. Допоки не буде остаточно вирішено, хто ж має опікуватися, насправді, унікальним об’єктом, залізниця повноцінно не зможе працювати. А поки залізницю, яка при належному ставленні могла би бути і розвагою дітям і цікавою туристичною принадою, руйнує і час, і люди. 

Всі новини Ужгорода та Закарпаття сьогодні читайте на Depo.ua

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme