100 днів без "вуду" в Ужгороді. Яку магію застосовуватиме новий мер

Міський голова Ужгорода Богдан Андріїв має два варіанти завершення каденції - або німб, що сяє над головою, або кермо, розбите на голові

100 днів без "вуду" в Ужгороді. Яку магі…

З мерами Ужгороду відверто не щастить. Точніше: ужгородці своїх мерів не люблять і завжди дивуються "хто ж за нього проголосував?", пише Depo.Закарпаття

Керівникам міста дістається велика кількість докорів і критики. Варто зазначити, цілком заслужено. І залишають після себе градоначальники не надто позитивні спогади. До прикладу, колишнього мера Віктора Погорєлова вигнали з посади під час Євромайдану, та він таки зумів через суди добитися свого відновлення на посаді і добув свою каденцію. При цьому умудрився потрапити у "магічний" скандал з ляльками "вуду". Його попередник – Сергій Ратушняк взагалі постійно потрапляв (і продовжує) у різні скандали – то новостворену поліцію пошле, то стане головним расистом.

Та, як не дивно, ці двоє змінювали на посаді одне одного неодноразово. Ужгородці ставали на одні й ті ж самі граблі, хоч і не були задоволені справами у місті. Воно й не дивно: дороги вічно у жахливому стані, тротуари розбиті, історична частина міста занедбана і заліплена потворними вивісками, а про земельно-майнові махінації постійно з’являються нові факти і розслідування.

Тому й здавалося абсурдом, що на минулих виборах міського голови у другий тур вийшли той же Ратушняк і колишній "регіонал", а тепер "відродженець" Богдан Андріїв. Останньому вдалося здолати "вічного кандидата" Ратушняка і стати новим міським головою. Не без скандалів. Андріїва звинувачували у масовому підкупі виборців, до того ж багатьох обурював сам факт того, що керувати найзахіднішим обласним центром буде екс-"регіонал".

Попри намагання активістів домогтися скасування результатів, за деякий час пристрасті вляглися і Андріїв приступив до виконання своїх обов’язків. Та за кожним кроком міського голови пильно стежить громадськість і вказує на помилки, огріхи, час від часу нагадуючи, яким чином новий голова потрапив на посаду (хоча заради справедливості варто зазначити, що фактів підкупу виборцями Андрієвим офіційно доведено не було).

З часу обрання Богдана Андріїва міським головою Ужгорода минуло 100 днів. Сам мер каже: робити висновки щодо роботи його та команди рано. За такий короткий період похвалитися "дуже" нема чим, тому усердно акцентується увага на певних, хоч і дрібних, напрацюваннях. Тиждень, який пройшов під знаком "100 днів на посаді" яскраво продемострував це.

Ужгород: 100 днів без "вуду". Яку магію застосовуватиме новий мер - фото 1

Твори митців "надихали" на творчі відповіді... 

Міський голова за тиждень кілька разів звітував про роботу. Спочатку - у неформальній, навіть "богемній" обстановці - у музеї. Цей факт навіть виручав міського голову, оскільки відповідь на "незручне" питання можна було віртуозно "обрамити" фразами на кшталт "чудова атмосфера", "серед мистецтва не хочеться про погане" і так далі.

За пару днів Андріїв відповідав на дзвінки ужгородців під час прямої телефонної лінії теж непоганий формат для обговорення 100 днів на посаді. Дзвінків хоч і було багато, але більшість - про справи "дрібні" - люки, тротуари, під'їзди, сміття. Лізти у кишеню за відповідями не треба було - "обов'язково над цим працюватимемо", "покращення починається з кожного із нас", "продиктуйте адресу, запишу і дам вказівку" і так далі.

Ужгород: 100 днів без "вуду". Яку магію застосовуватиме новий мер - фото 2

У зручному кріслі і на дзвінки зручніше відповідається...

Дещо "незручною" та місцями "гарячою" була зустріч із громадською радою Ужгорода, на якій, власне Андріїв мав прозвітувати, як кажуть, офіційно. Однак звіту як такого – не було. Мер пообіцяв "оформити " його пізніше і знову обмежився усними відповідями на питання. В основному, під час кожного "допиту" голови ужгородців цікавили одні і ті ж питання.

На найболючіше та найактуальніше питання про дороги Андріїв має чітку відповідь: як тільки в Ужгороді буде стабільна сприятлива погода – робитимуть капітальний ремонт. 

"Треба десь більше мільярда, щоб всі дороги були зроблені. Якщо хтось знає кращий спосіб, як ремонтувати дороги – готовий вислухати. Якщо робити дороги, то робити капітальний ремонт – з водовідведенням. У цьому році все, що будемо робити – то капітально", - запевняє мер. 

Ужгород: 100 днів без "вуду". Яку магію застосовуватиме новий мер - фото 3

Члени Громадської ради, як завжди на зустрічі з владою, були дуже активними

У планах - ремонт вулиці Можайського, вулиці Перемоги з облаштуванням кругового руху на перехресті Перемоги-Баб’яка-Легоцького, ремонт вулиць Баб’яка, Закарпатської, Собранецької. Ремонтуватимуть і площу ім.Кирпи, з розширенням проїжджої частини. Проти капітального ремонту, звісно, не виступає ніхто. Залишається, щоб ці слова дійщли до вух Бога - хай би підсобив із сприятливою погодою.

Обіцяє Андріїв і серйозно взятися за реконструкцію історичної частини. На приведення у порядок Корзо, Корятовича, Волошина, пл. Театральної і Петефі передбачено близько 46 мільйонів гривень. І якщо минулого разу мешканці будинків, що знаходяться в історичній частині міста, фінансували 10% вартості ремонту фасаду і покрівлі, то нині співфінансування: 99% - міська рада, 1% - мешканці будинків. Пояснює такий крок мер тим, що були випадки, коли люди відмовлялися платити, бо не було грошей.

Загалом, нерідко Андріїва за господарність хвалять: у місті й справді можна побачити, як подекуди ремонтують-латають дороги, частково розібралися і з вуличним освітленням, яке було проблемою для міста, так-сяк "розроджується" вирішення вічної сміттєвої проблеми. Тож, як не дивно, мер має шанс здобути прихильність ужгородців, яких "дістав" бруд і занедбаність міста. Тут, як кажуть, і синиця в руках, і риба на мілині і, зрештою, а раптом кращий, ніж попередні?

Та є до нинішнього міського голови питання, які серйозно псують йому імідж. Поки це - громадський транспорт Ужгорода. Чому поки? Бо всі попередники "смажилися" на земельних питаннях. Андріїва ця біда поки обминає, але активісти не дрімають...

Та повернемось до транспорту. Отже, за інформацією Бюро журналістських розслідувань "Варто знати!", після конкурсу перевізників із 18 залишилося лише чотири. Із 25 маршрутів найбільше – дев’ять – отримала фірма родини міського голови.

Ужгород: 100 днів без "вуду". Яку магію застосовуватиме новий мер - фото 2

Перед виборами кандидата на посаду мера Андріїва кілька разів помічали у маршрутках

Сам Андріїв заперечує, що якось просував "своїх": "У мене нема ніяких преференцій, там сім’ї належить, чи не сім’ї, усі перевізники працюють в однакових умовах, – зазначив Богдан Андріїв. – Я не присутній на конкурсах. Є там комісія, громадськість, активісти, будь ласка, – абсолютно всі працюють в однакових умовах. Я не хочу бачити, чути, щоб мені приписували якісь родинні зв’язки, лобіювання. Якщо хтось припише, тоді дайте мені факти, якщо я когось лобіюю. Я нікого не лобіюю, мені це не цікаво. Мені цікаві люди, які стоять на брудних зупинках, у болоті, і нема автобуса. Оце мене турбує!".

Мер запевняє, що за минулий рік перевізники отримали близько 20% коштів з бюджету за перевезення "пільговиків". 80% - лягло на їхні плечі. З початку цього року перевізникам не відшкодовують взагалі нічого за перевезення цієї категорії громадян. І тут Андріїв вимушений говорити про "непопулярний" крок - підняття тарифів, інакше галузь перевезення не зможе функціонувати.

Нові умови конкурсу передбачають підвищення пасажировмісності транспортних засобів та формування графіків і маршрутів під об’єктивні потреби ужгородців. Зі 180 транспортних засобів уже працює 150 автобусів, на кожному маршруті передбачено автобус для людей з особливими потребами. Тепер узгоджуються графіки руху по кожному маршруту щохвилинно.

Варто додати, що, згідно з вимогами чинного законодавства, нинішні три перевізники після п ’яти років роботи матимуть перевагу на наступному конкурсі пасажирських перевезень – у 2021 році.

А щодо того, яким бачить мер Ужгород у майбутньому, яка стратегія розвитку міста, то тут Андріїв запевняє: "Зрозуміло, що Ужгород має розвиватись як історичний, культурний, науковий центр. Ну який з Ужгорода, до прикладу, промисловий центр?".

І додає: "Стратегія міста – це серйозний документ. Ми не є у всіх галузях абсолютно компетентними. Тому даємо завдання науковцям, щоб її розробили з усіма деталями і нюансами. А взагалі, у теперішньому безгрошів’ї, хто би не прийшов на посаду голови міста – навіть Блумберг з Нью-Йорку, - з таким бюджетом, який сьогодні у нас, працювати непросто".

Всі новини Ужгорода та Закарпаття сьогодні читайте на Depo.ua

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme