Ужгород вже 100 днів без "вуду": яку магію застосовуватиме новий мер

У нинішнього міського голови Ужгорода Богдана Андріїва є два варіанти - або німб, що сяє над головою, або кермо, розбите на голові

Ужгород вже 100 днів без "вуду": яку маг…

З мерами Ужгороду відверто не щастить. Точніше: ужгородці своїх мерів не люблять. Керівникам міста дістається велика кількість докорів і критики. Варто зазначити, цілком заслужено. І залишають після себе градоначальники не надто позитивні спогади. До прикладу, колишнього мера Віктора Погорєлова вигнали з посади під час Євромайдану, та він таки зумів через суди добитися свого відновлення на посаді і добув свою каденцію. При цьому умудрився потрапити у "магічний" скандал з ляльками "вуду". Його попередник – Сергій Ратушняк взагалі постійно потрапляв (і продовжує) у різні скандали – то новостворену поліцію пошле, то стане головним расистом .

Та, як не дивно, ці двоє змінювали на посаді одне одного неодноразово. Ужгородці ставали на одні й ті ж самі граблі, хоч і не були задоволені справами у місті. Воно й не дивно: дороги вічно у жахливому стані, тротуари розбиті, історична частина міста у занедбана і заліплена потворними вивісками, а про земельно-майнові махінації постійно з’являються нові факти і розслідування.

Тому й здавалося абсурдом, що на минулих виборах міського голови у другий тур вийшли той же Ратушняк і колишній "регіонал", а тепер "відродженець" Богдан Андріїв. Останньому вдалося здолати "вічного кандидата" Ратушняка і стати новим міським головою. Не без скандалів. Андріїва звинувачували у масовому підкупі виборців, до того ж багатьох обурював сам факт того, що керувати найзахіднішим обласним центром буде екс-"регіонал".

Попри намагання активістів домогтися скасування результатів, за деякий час пристрасті вляглися і Андріїв приступив до виконання своїх обов’язків. Та за кожним кроком міського голови пильно стежить громадськість і вказує на помилки, огріхи, час від часу нагадуючи, яким чином новий голова потрапив на посаду (хоча заради справедливості варто зазначити, що фактів підкупу виборцями Андрієвим офіційно доведено не було).

З часу обрання Богдана Андріїва міським головою Ужгорода минуло вже 100 днів. Сам мер каже: робити висновки щодо роботи його та команди рано. За такий короткий період похвалитися дуже немає чим, та все ж певні напрацювання є.

Міський голова пішов на зустріч до громадських активістів, аби прозвітувати про роботу. Зустріч відбувалася у неформальній обстановці у музеї. До голови було багато питань, що стосувались подальшого розвитку міста. Уже за кілька днів Андріїв відповідав на дзвінки під час прямої телефонної лінії, а ще за пару днів – прийшов на засідання громадської ради Ужгорода, аби надати звіт про роботу. Однак звіту як такого – немає. Мер пообіцяв "оформити " його пізніше і знову обмежився усними відповідями на питання. В основному, під час кожного "допиту" голови ужгородців цікавили одні і ті ж питання.

На найболючіше та найактуальніше питання про дороги Андріїв завляє: як тільки в Ужгороді буде стабільна сприятлива погода – робитимуть капітальний ремонт.

"Треба десь більше мільярда, щоб всі дороги були зроблені. Якщо хтось знає кращий спосіб, як ремонтувати дороги – готовий вислухати. Якщо робити дороги, то робити капітальний ремонт – з водовідведенням. У цьому році все, що будемо робити – то капітально", - запевняє мер.

У планах - ремонт вулиці Можайського, вулиці Перемоги з облаштуванням кругового руху на перехресті Перемоги-Баб’яка-Легоцького, ремонт вулиць Баб’яка, Закарпатської, Собранецької. Ремонтуватимуть і площу ім.Кирпи, з розширенням проїжджої частини.

Обіцяє Андріїв і серйозно взятися за реконструкцію історичної частини. На приведення у порядок Корзо, Корятовича, Волошина, пл. Театральної і Петефі передбачено близько 46 мільйонів гривень. І якщо минулого разу мешканці будинків, що знаходяться в історичній частині міста, фінансували 10% вартості ремонту фасаду і покрівлі, то нині співфінансування: 99% - міська рада, 1% - мешканці будинків. Пояснює такий крок мер тим, що були випадки, коли люди відмовлялися платити, бо не було грошей.

Загалом, нерідко Андріїва за господарність хвалять: у місті й справді можна побачити, як подекуди ремонтують-латають дороги, частково розібралися і з вуличним освітленням, яке було проблемою для міста. Тож, якщо працюватиме мер і далі у такому напрямку, то матиме шанс здобути більше прихильності ужгородців, яких дістав бруд і занедбаність міста.

Та є до нинішнього міського голови і питання, які виникають щоразу при спілкуванні з громадськістю і серйозно псують йому імідж. Мова йде про громадський транспорт Ужгорода. У місті відбувся конкурс перевізників. Як повідомляє Бюро журналістських розслідувань "Варто знати!", із 18 перевізників залишилося лише чотири. Із 25 маршрутів найбільше – дев’ять – отримала фірма родини міського голови.

Сам Андріїв заперечує, що якось просував "своїх": "У мене нема ніяких преференцій, там сім’ї належить, чи не сім’ї, усі перевізники працюють в однакових умовах, – зазначив Богдан Андріїв. – Я не присутній на конкурсах. Є там комісія, громадськість, активісти, будь ласка, – абсолютно всі працюють в однакових умовах. Я не хочу бачити, чути, щоб мені приписували якісь родинні зв’язки, лобіювання. Якщо хтось припише, тоді дайте мені факти, якщо я когось лобіюю. Я нікого не лобіюю, мені це не цікаво. Мені цікаві люди, які стоять на брудних зупинках, у болоті, і нема автобуса. Оце мене турбує!".

Мер запевняє, що за минулий рік перевізники отримали близько 20% коштів з бюджету за перевезення "пільговиків". 80% - лягло на їх плечі. З початку цього року перевізникам не відшкодовують взагалі нічого за перевезення цієї категорії громадян. І тут Андріїв вимушений говорити про "непопулярний" крок - підняття тарифів, інакше галузь перевезення не зможе функціонувати.

Нові умови конкурсу передбачають підвищення пасажировмісності транспортних засобів та формування графіків і маршрутів під об’єктивні потреби ужгородців. Зі 180 транспортних засобів уже працює 150 автобусів, на кожному маршруті передбачено автобус для людей з особливими потребами. Тепер узгоджуються графіки руху по кожному маршруту щохвилинно.

Варто додати, що, згідно з вимогами чинного законодавства, нинішні три перевізники після п ’яти років роботи матимуть перевагу на наступному конкурсі пасажирських перевезень – у 2021 році.

А щодо того, яким бачить мер Ужгород у майбутньому, яка стратегія розвитку міста, то тут Андріїв запевняє: "Зрозуміло, що Ужгород має розвиватись як історичний, культурний, науковий центр. Ну який з Ужгорода, до прикладу, промисловий центр?".

І додає: "Стратегія міста – це серйозний документ. Ми не є у всіх галузях абсолютно компетентними. Тому даємо завдання науковцям, щоб її розробили з усіма деталями і нюансами. А взагалі, у теперішньому безгрошів’ї, хто би не прийшов на посаду голови міста – навіть Блумберг з Нью-Йорку, - з таким бюджетом, який сьогодні у нас, працювати непросто".

Все новости Ужгорода и Закарпатья читайте на Depo.ua
 

Все новости на одном канале в Google News

Следите за новостями в Телеграм

Подписывайтесь на нашу страницу Facebook

deneme