Навіщо закарпатські водії закрили кордон з ЄС
Закарпатці знову наробили галасу: заблокували пункти пропуску на кордоні, щоб відстояти права власників авто з іноземною реєстрацією
- Закарпаття
-
10 березня 2016 18:00
Мешканці Закарпаття близькість кордону використовують як можуть. За неофіційною статистикою, в області близько 40 тисяч власників авто з іноземною реєстрацією. Краяни купують більш-менш пристойні автівки у сусідній країнах (там "добротне" авто можна придбати у межах 2,5-5 тисяч євро) і ввозять на територію країни без розмитнення, яке вартує шалених грошей.
От тільки право перебувати на території України таке авто має не більше п’яти діб (раніше було десять, ще раніше - місяць). Тому закарпатці на цих автомобілях змушені щоразу їздити на пункти пропуску на "пересічку" – аби отримати відмітку про виїзд-в’їзд. Незручно – так, втрата часу - безумовно. Але, зважаючи на близькість кордону (Ужгород, до прикладу, розташований на кордоні з Словаччиною), закарпатці до такого способу приловчилися, авто з іноземною реєстрацією стає все більше. Можна зрозуміти: вітчизняний автопром у досить плачевному стані, а придбати розмитнене європейське авто сьогодні – небачена розкіш.
В Ужгороді кілька років тому створили громадську організацію "ЗАВТРА" - Західноукраїнська асоціація власників транзитних автомобілів, для захисту прав власників автомобілів з іноземною реєстрацією. Члени організації провели кілька десятків акцій, круглих столів та прес-конференцій з питань черг на кордонах України та ЄС, захисту прав користувачів автомобілів на іноземній реєстрації, змін режиму руху у пунктах пропуску. Також організували збір підписів на підтримку низки законопроектів, розробили власний законопроект щодо тимчасового ввезення автомобілів з іноземною реєстрацією, який все ж був проігнорований народними депутатами. До слова, деякі закарпатські нардепи час від часу порушували питання "пересічки", обіцяючи спростити автовласникам процедуру, але до конкретних результатів так і не дійшло.
Словом, власники авто усіляко намагаються полегшити собі життя. Та нещодавно на кордоні митники вирішили інакше: якщо раніше можна було показати довідку з СТО про поломку машини і це давало право дещо збільшити п’ятиденний термін між "пересічками", то тепер кожен повинен подавати письмову заяву до митниці до того, як почалась "прострочка". За словами водіїв, це пояснюється незрозумілою "вказівкою зверху". Утім, у прес-службі закарпатської митниці запевняють, що такий порядок діє в Україні ще з 2012-го року. Згідно з ним, начебто, якщо трапилась аварія або інший факт, власник авто має звернутись до митного органу з письмовою заявою. Ця заява повинна містити відомості, що надають можливість ідентифікувати транспортний засіб як такий, що перебуває під митним контролем, а також інформацію про час, місце, обставини та наслідки аварії чи дії обставин непереборної сили. Після цього митники проводять огляд території чи іншого місця, де знаходиться або знаходилось авто.
Голова ГО "ЗАВТРА" Павло Білецький заявив, що з джерел на митниці стало відомо, що взагалі планується зменшити термін перебування авто до трьох днів. Тому автовласники вирішили провести збори, аби визначитися, що робити далі.
"Про блокування кордону ніхто з організаторів не казав і не натякав. У процесі дискусії частина присутніх висловилася за відвідини адміністрації Закарпатської митниці, що біля кордону. У результаті, вийшла акція з блокування, до якої ми приєдналися", - зазначає Білецький.
Так 9 березня автомобілісти заблокували пункт пропуску "Ужгород" на українсько-словацькому кордоні. До Порошенка оформили вимоги.
Пізніше у Тячівському районі водії анонсували акцію на кордоні з Румунією у пункті пропуску "Солотвино". А згодом було перекрито усі автомобільні пункти зі Словачиною – мітингувальники заблокували КПП у Малому Березному.
Деякий час закарпатська влада ігнорувала мітингувальників. До активісті не вийшли ні представники влади, ні митниці.
"Згодом таки прийшов Москаль. Повеселив нас трохи і, особисто мені вселив надію у якісь зміни. Принаймні є вже одна чітка обіцянка відмінити ці мутні маніпуляції з довідками з СТО. Після цього я особисто пропонував закінчити акцію і, зважаючи на завтрашні переговори, прийняти рішення про її відновлення або навпаки. Але частина колег-автомобілістів вирішили залишитися і пішли заблокувати й вантажний відділ, через який приколрдонники пропустили чергу, яка утворилася за цілий день. Паралельно без нашої координації з власної ініціативи автоіноземці "закрили" Березний та "Солотвино", - зазначає керівник "ЗАВТРА".
Блокування тривало добу. У результаті на кордоні утворилися довжелезні черги. Варто сказати, закарпатці поставилися до такого способу протесту неоднозначно: у соцмережах сперечалися та обурювалися, адже "зупинка" кордону для багатьох вилилася у втрату часу на кордоні, зриві планів тощо.
Наступного дня, 10 березня, губернатор Геннадій Москаль, керівництво Закарпатської митниці, прикордонники зустрілися із представниками власників автомобілів з іноземною реєстрацією. У результаті, домовилися кордон розблокувати.
Також створили робочу групу з представників "іноземних" автомобілістів та Закарпатської митниці. Група в стислі терміни (до обіду п’ятниці, 11.03) розробить пропозиції щодо приведення законодавства України у відповідність до Стамбульської конвенції, яка регламентує порядок тимчасового ввезення автомобілів з іноземною реєстрацією на територію інших країн.
До вирішення питання "пересічки" на законодавчому рівні власники автомобілів з іноземною реєстрацією перетинатимуть кордон за теперішнім законодавством – щоп’ять днів. При цьому митниця, як і раніше, братиме до уваги довідки зі станцій техобслуговування щодо поламок автомобілів і вважатиме їх підставою для відстрочки перетину кордону. Але зі свого боку перевірятиме такі довідки і в разі їх недостовірності накладатиме на порушників штрафи, передбачені законодавством.
Москаль же пообіцяв особисто просувати зміни до законодавства, використовуючи свої зв’язки, знайомства на рівні центральної влади.
Керівник "ЗАВТРА" Павло Білецький такі домовленості підтвердив.
Загалом, питання "пересічки" назріває вже давно і може вилитися у більш масштабні акції протесту. Так, Львівська область переповнена автомобілями з Польщі, у Чернівецькій області - автомобілі з Румунії, Болгарії та Молдови, південь на центр України - машини Литви, Латвії та Естонії.
До слова, у Львові, "надихнувшись" подіями на Закарпатті, вже анонсували зустріч власників "іноземних" авто.
Всі новини Ужгорода та Закарпаття сьогодні читайте на Depo.ua
Всі новини на одному каналі в Google News
- 11:18На Закарпатті затримали пенсіонера з двома "водолазами" ФОТО
- 15:39 Із 4 травня "обмежено придатних" немає: Міноборони України оновило наказ №402
- 20:25 З'явився перший реальний шанс розпочати відновлення справедливого миру, - Зеленський
- 23:35 Електронний кабінет військовозобов’язаного запрацює 18 травня, — Міноборони
- 22:50Кабмін заборонив суцільні рубки у горах Карпат, але, є але
- 15:55 Україні почала отримувати зброю із дозволом бити по росії, - МЗС Латвії
- 12:57В Укргідрометцентрі розповіли, якою буде погода в Україні у травні
- 22:50 В Україні створюють жіночий підрозділ БПЛА: Що треба знати
- 14:22Заборона на виїзд під час воєнного стану: у ДПСУ сказали, скільки порушників кордону загинуло
- 14:54На прикладі 2023 року: в Міненерго пояснили користь від підняття тарифів на світло
- 12:50Укргідрометцентр попередив про загрозу лавин у Карпатах
- 08:55Синоптики попередили про заморозки у 10 областях України
- 12:12 Стався епілептичний напад: На Закарпатті в дорогою до ТЦК помер військовозобов'язаний
- 13:33Розвиток ветеранського бізнесу дозволить регіонам зажити новим життям – Петрук
- 12:13На Закарпатті попередили спробу контрабанди цигарок ФОТО
- 22:44Підлітки намагалися переправити чотирьох ухилянтів через Тису на гумових човнах
- 22:12 Зима повертається: В Україну йдуть заморозки
- 21:50Обмеження електроенергії 18 квітня можливі у всіх областях, - Укренерго
- 20:21Троє наркоторговців із Закарпаття організували "бізнес" зі щомісячним доходом у 13,5 млн грн (ВІДЕО) Відео