Як мер на ужгородцях їздить

З 15 березня проїзд в ужгородських маршрутках коштуватиме чотири гривні

Як мер на ужгородцях їздить…

Як пише Depo.Закарпаття, рішення виконкому Ужгородської міськради про підняття ціни на проїзд у громадському транспорті, ужгородці сприйняли по-різному: перевізники - з посмішкою, пасажири – з "подяками" та "побажаннями" владі.

Зранку – гроші, ввечері – якість послуг

Мер Ужгорода Богдан Андріїв, коментуючи рішення виконкому, був небагатослівним: сказав, що проект внесли з голосу, бо до мерії "звернулася Асоціація перевізників з проханням покласти додатково перегляд питання на засідання виконкому стосовно вартості проїзду у маршрутках, оскільки через відсутність компенсацій за перевезення пільговиків можливі забастовки".

За словами представників перевізників, вони вже кілька рази подавали документи на перегляд тарифів, виконали всі вимоги щодо поліпшення перевезень, однак працюють зі збитками вже з січня. Одним словом, перевізники - на грані відчаю.
"Президент України не підписав закон про компенсацію за перевезення пільгових категорій громадян і збитки величезні. Міський голова просив нас не вдаватися до крайніх заходів, ми цього не робили, але наше терпіння не безмежне. За перевезення по області також нічого не компенсують і ситуація вкрай критична", – ввів у курс депутатів активіст.

Щодо покращення послуг, то, як довідались депутати, на 25 автобусних маршрутах завершився конкурс, оновлено 90 одиниць. Зі 184 автобусів 32 зняли з маршрутів за "вислугу років". Загальна пасажиромісткість міського транспорту збільшилася на 1000 місць.

І ось сталося: проїзд здорожчав, а перевізникам депутати віддали одразу 13,5 млн. грн компенсації. За це проголосувало 29 депутатів. 

Ті, що були проти, обурювалися, мовляв, замість 13,5 мільйонів, запланованих на компенсацію, даймо 3 млн, як було минулого року, а інші краще виділити на лікарні. І тут мер був непорушним, пояснивши "противникам", що що в ужгородських лікарнях отримують допомогу 35% хворих з інших населених пунктів, в той час як в Ужгороді 25 тисяч пільговиків за проїзд. А за гроші, які міська рада виділила минулого року, а це 2,8 млн – покрили лиш 20% проїзду пільговиків.

Отже, виділили 13,5 мільйонів гривень на приватні підприємства, що майже в 5 разів більше, ніж минулого року і в 2 рази більше, ніж було виділено на дитяче харчування в місті. Всі чекали, чи голосуватиме Андріїв, бо про "конфлікт інтересів" він неодноразово згадував, наголошуючи, що до кнопки голосування навіть тягнутися не буде.

Андріїв проголосував "за". І згадався рік 2014, коли ще не нинішній мер Ужгорода пояснював, яке "щастя" отримають від компенсацій не стільки перевізники, скільки багатостраждальні пасажири.

Хто возить ужгородців і отримає компенсацію

Проведений у січні конкурс на перевезення по Ужгороду визначив, що більше третини маршруток міста принесуть прибуток міському голові. За інформацією Бюро журналістських розслідувань "Варто знати!", після конкурсу перевізників із 18 залишилося лише чотири. Із 25 маршрутів найбільше – дев’ять – отримала фірма родини міського голови.

Сам Андріїв заперечує, що якось просував "своїх": "У мене нема ніяких преференцій, там сім’ї належить, чи не сім’ї, усі перевізники працюють в однакових умовах, – зазначив Богдан Андріїв. – Я не присутній на конкурсах. Є там комісія, громадськість, активісти, будь ласка, – абсолютно всі працюють в однакових умовах!".

Правда, дещо бентежить той факт, що "мерські" маршрути з’єднують головні ринки та торгові центри Ужгорода, в той час як ті, що найбільше користуються популярністю у пенсіонерів та студентів, АТП 12107 лишає поза увагою. Не дивно й те, що ринок "Краснодонців", який також є власністю родини, з’єднано з іншими частинами міста і "родинними" маршрутками.

Та повернемось до наших "баранів", себто компенсацій і підняття цін за проїзд. До 2016 року Ужгород (що б там не казали перевізники) отримував дотацію із Держбюджету за перевезення пільговиків. Так, за інформацією міського управління праці та соцзахисту населення, у 2014 році перевізники отримали 4,87 млн грн. У 2015 - 2,80 млн грн. Заради справедливості треба відзначити, що суми надходять перевізникам із запізненням (наприклад, станом на 1 січня 2016 року заборгованість з боку держказни склала майже 828 тис грн.), але приходять.

Розподіл державних грошей в Ужгороді відбувався не серед усіх 18 перевізників, які працювали у 2015 році. Пощастило лише вісьмом. Найбільше – 819 тис. грн дісталося "АТП-12107" родини ужгородського мера. Інші два переможці нового конкурсу – "Паннонія Авто-Центр" і "Транс-Уж" – отримали 647 тис та 348 тис грн відповідно.
Залишилось трохи почекати, аби побачити, як розділять між собою перевізники більше 13 мільйонів. Врахувавши підвищені тарифи, можна уявити, що шматок буде не такий вже і "пісний".

Варто додати, що, згідно з вимогами чинного законодавства, нинішні три перевізники після п ’яти років роботи матимуть перевагу на наступному конкурсі пасажирських перевезень – у 2021 році.

Ті, кому "пощастило" найбільше

Не важко здогадатися, як прийняли новину про 4 гривні пасажири. "З перших уст" звучить, скоріш, не крізь сльози, а крізь, як кажуть, "маму і всіх родичів".
Ось лише кілька відгуків користувачів соцмереж.

"13,5 мільйонів - компенсація за пільговий проїзд. Це та сума, яку прийняла сьогодні міськрада. Таким наглим способом відмиваються гроші. Невже на підставі моніторингу стільки пільговиків їздять маршрутками??? Елементарна математика: 13,5 млн. Це близько 10000 пільговиків щоденно по новій ціні в 4 грн)))) це нахабство!!!!!"

"За бабки тої "компенсації" можна хоча б пару норм автобусів купити і відремонтувати ті, що є"

"Если какое то быдло не захочет везти Атошников сжечь нахер автобус коктейлем молотова"

"Треба ще й врахувати, як нахабно водії цих маршруток відносяться до пільговиків. ЗА ТАКІ гроші! Підлюки, як власники, так і водії!"

"З мером все зрозуміло – повертає "п’ятисотки" за голос. Може ті, що брали, щось і докумекають, а, може і ні"

"Гляньте на документ - сногсшібатєдбний розрахунок

Як мер на ужгородцях їздить - фото 1

Одна фраза і все, а звідки, чому, хто придумав - НІ СЛОВА! от вам і розрахунок"

А ось, що кажуть "на камеру"

Про школярів. Щодо пільгового перевезення школярів, то перевізники кажуть, що готові школярів возити безкоштовно весь рік, а не лише, коли триває навчання. На уточнення, скільки коштуватиме виготовлення учнівського квитка, представник міського управління освіти зазначила, що це зовсім небагато і діятиме квиток протягом усього періоду навчання. Безкоштовно перевізники возитимуть 14 тисяч школярів.

Водії маршруток - як між двома вогнями. І хочеться, і колеться. І возять, і самі їздять. Та, попри підтримку чи спротив готуються до того, що в їхньому салоні більше, ніж раніше, буде вільних місць.

Всі новини Ужгорода та Закарпаття сьогодні читайте на Depo.ua

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme