Нові автобуси чи діряві колеса: За що ужгородцям доведеться платити більше

Тема громадського транспорту для Ужгорода є болючою. Питання якості перевезень, а з недавнього часу, і ціни - завжди актуальні
 

Шеф-редактор регіональної редакції Depo.Закарпаття
Нові автобуси чи діряві колеса: За що уж…

Ужгородські перевізники неодноразово заявляли, що працювати їм доводиться мало не на межі збитковості, що виживають, як можуть. Водії маршруток, підтримуючи таку думку, нерідко дратувалися, коли їм нагадували про пільгове перевезення пенсіонерів чи школярів. Це все виливалося у невеликі місцеві скандали з бурхливими обговореннями у соцмережах, і подекуди – реакцією на них влади.

Схоже, цього разу скарги перевізників були почуті. Незабаром ціна за проїзд в ужгородських маршрутних автобусах становитиме не 4, як зараз, а 5 гривень. Тут варто зазначити, що Ужгород – найменший обласний центр в Україні, і відстані маршрутів тут, навіть найдовші, незначні. Це є чи не основним аргументом, чому здорожчання проїзду щоразу так обурює місцевих – мовляв, а за що платити такі суми?

Та перевізники стоять на своєму і наводять свої аргументи. На громадських слуханнях щодо ціни на проїзд, які провели у мерії, перевізники зазначали, що за останній час дуже суттєво зріс рівень мінімальної зарплати, вартість паливно-мастильних матеріалів, запчастин. І якщо зараз тарифо-годинна ставка, від якої залежить зарплата водіїв і яка, за методикою Кабміну, враховується при розрахунках тарифу на перевезення, складає близько 12,7 гривні, то при запровадженні вартості проїзду у 5 гривень складатиме близько 39 гривень.

Також йлося проте, що уперше з 2001 року вже кілька разів не вдалося провести конкурс на перевезення на окремих маршрутах – перевізники не хочуть брати в них участь через нерентабельність. А щодо стану автобусів на маршрутах (який подекуди є справді жахаючим), зазначалося, що купувати нові машини підприємці можуть лише за наявності доходів, а залучати кредити за нинішніх ставок абсолютно збитково, тому перевізники не мають можливості купувати новий транспорт.

І насамкінець, якщо не підвищити тариф хоча б мінімально, то, наполягають перевізники, вже ближчим часом може постати проблема відсутності автобусів на окремих маршрутах взагалі. Тим більше, не є секретом те, що через масове звільнення та виїзд водіїв за кордон є випадки, коли автобуси не виїжджають на рейси.

Втім, не все так гладко. Що насторожило і навіть обурило громадськість на цих слуханнях, так це те, що у документі про вплив регуляторного акту не представлено абсолютних цифр, відсоткових співвідношень зростання зарплати та інших складових, які впливають на формування тарифу за проїзд. Також не було представлено перспективи, які очікують автобусні перевезення при збереженні нинішньої вартості проїзду та у разі підвищенні його до 5 гривень, якою буде інвестиційна складова при вищій вартості тощо. Нагадали перевізникам і про нарікання пасажирів на поведінку водіїв, недотримання графіку і загалом якість перевезень.

Зрештою, після бурхливих обговорень, найбільше голосів – 41 – набрала пропозиція таки підтримати проект рішення про підвищення тарифу на перевезення на міських автобусних маршрутах Ужгорода до 5 гривень. Але ужгородцям вирішили трохи вгодити: містянам пообіцяли небачену до цього розкіш – нові комфортабельні автобуси. Минулого року такий транспорт навіть протестували на ужгородських дорогах – задоволеними залишилися всі.

І от тепер, якщо все складеться, Ужгородом їздитимуть десять сучасних одиниць громадського транспорту. Поки все йде за планом: днями в Ужгородській міській раді директор комунального підприємства "Ужгородський муніципальний транспорт" Віталій Готра та генеральний директор Спільного українсько-німецького підприємства "Електронтранс" Василь Пецух підписали угоду, за якою до 31 серпня в Ужгород мають поставити усі десять закуплених нових сучасних автобусів комунального автотранспорту.

До цього, 26 лютого, через онлайн-майданчик електронних публічних закупівель "ProZorrо" відбувся аукціон, який виграв "Електронтранс". Серед вимог до транспортних засобів були насамперед пасажиромісткість не менше 100 осіб, не менше 30 сидячих місць, довжина не більше 12 метрів, наявність кондиціонерів та дотримання екологічного стандарту не нижче Євро -5.

Тож незабаром, якщо нічого не зірветься, Ужгородом курсуватимуть автобуси, у яких враховано всі європейські стандарти зручності для пересування саме містом – вони низькопідлогові, що буде зручно й для осіб з обмеженими можливостями. Двигун англійського виробництва з автоматичною коробкою передач забезпечить плавний хід, місця, уразливі до корозії, зроблені з використанням спеціальних захисних матеріалів. Продумані і нюанси для зручності в роботі водіїв.

Ужгородців, яких вже не здивувати гнітючим станом транспорту, такий рівень комфорту має потішити. Адже містян вже не здивувати навіть дірявими "лисими" колесами у транспорті – нещодавно такий випадок зафіксували на одному з маршруті.

Не дивують і "відремонтовані" скотчем маршрутки, салон яких заливає водою, ані навіть громадскький транспорт з відірваними на ходу колесами – до таких випадків в Ужгороді, на жаль, вже звикли. Звикли і до не надто привітних, а подекуди, й агресивних водіїв.

Тож виведення на маршрути нових комфортабельних повноцінних автобусів може навіть дещо і стишить обурення щодо підняття ціни і ужгородці справді будуть знати, за що віддають за проїзд 5 гривень. Головне, аби у такий спосіб містян не готували до чергового стрибка вартості. Адже якщо за проїзд у "бляшанках" доведеться платити більше, то чи не попросять більше за проїзд "по-європейськи".

Всі новини Ужгорода та Закарпаття сьогодні читайте на Depo.ua

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme