Навіщо закарпатські "євробляхери" згадали про вогонь

На Закарпатті власники авто з іноземною реєстрацією налаштовані дуже рішучо і не мають наміру поступатися

Журналіст регіональної редакції Depo.Закарпаття
Навіщо закарпатські "євробляхери" згадал…

Своєю акцією непокори закарпатські "євробляхери" якщо пишаються, то не дарма: вони найдовше серед інших регіонів трималися на кордонах, спалили найбільше шин, блокували навіть вантажний термінал митного посту і просунулися найглибше у "вуха" влади – вона їх почула практично одразу.

Вже 26 листопада керівництво облдержадміністрації, Закарпатської митниці, головного управління Національної поліції, Чопського та Мукачівського прикордонних загонів зустрілися з представниками "пересічників", щоб якщо не вирішити проблему з перетином кордону "євробляхами" після вступу в силу законодавчих змін, то хоча б спробувати припинити колапс на контрольно-пропускних пунктах через неможливість повернутися додому власників "євроблях", які виїхали за кордон ще до вступу закону в силу. Люди, залишаючи автівки десь поблизу кордону, ступали до хат пішки.

Атмосферою "повного порозуміння сторін" на зустрічі не пахло: кожен мав свою правду і її відстоював. Москаль наполегливо намагався переконати активістів, що від нього практично нічого не залежить і єдине, чим він може допомогти - підписати відповідне розпорядження, аби митники забезпечили повернення "євроблях", що застрягли в ЄС. Митники забезпечили: керівництво дало доручення громадян України, які їдуть додому на авто із іноземною реєстрацією, пересаджувати на інші автомобілі, щоб сприяти їхньому поверненню. Однак, наголошували митники, поки питання зі сплатою необхідних платежів залишатиметься невирішеним, "євробляхи" не зможуть повернутись в Україну.

Наскільки ефективно спрацювало розпорядження, судити важко, бо ясно ж було: воно проблему не вирішить. Це розуміли в ОДА, а тому запросили в облдержадміністрацію народних депутатів від Закарпатської області для того, щоб вони чітко пояснили свою позицію і ініціювали відповідні зміни в діючий закон про легалізацію "євроблях".

У середу Москаль, як і обіцяв, виступив модератором на зустрічі власників авто з іноземною реєстрацією та народними депутатами України від Закарпаття. На запрошення з одинадцяти нардепів відгукнулися троє – Роберт Горват, Валерій Лунченко та Василь Петьовка. Саме вони й прийняли основний "удар" претензій шести десятків закарпатських "пересічників", які прийшли на зустріч.

"Переписати не можна тільки Біблію"

Так висловився голова Закарпатської ОДА Геннадій Москаль щодо нового закону про так звані "євробляхи" і цим висловом, мабуть, зміцнив і без того зашкальну віру "євробляхерів" у власній правоті та спроможності добитися свого і дуже швидко.

Сказати, що спілкування проходило на підвищених тонах, - не сказати майже нічого. Нардепи та представники митниці пояснювали активістам, за яких умов у законі можна щось змінити, закликали до порозуміння та дій у рамках Закону. "Пересічники" ж чули тільки те, що хотіли чути. В якийсь момент здалося, що вони навіть і не планували шукати компроміс: по-нашому – і баста! На них зовсім не діяли слова про законослухняність, про те, що "халява" колись мала закінчитись, що сплачувати податки – це нормально у правовій державі. Але ж як вона стане правовою, якщо десяткам тисячам її громадян байдуже? Крики на кшталт "я ледь зводжу кінці з кінцями", "а нам далі з голоду помирати?", "дайте нам нормальну зарплату та заплатимо" глушили будь-які спроби "іншої" сторони довести, що вона розуміє, і готова щось змінювати, але ж не в односторонньому порядку.

"Євробляхери" стояли на своєму, наголошуючи, що дотримуватися Закону чи чекати Конституційного Суду не збираються і натякнули на самосуд в разі примусових дій з боку влади. "Закарпаття не визнає того Закону. І попробує один поліцай забрати хоча б одну машину, то побачите, де буде Закарпаття, у якому вогні все буде горіти", – заявив один із активістів.

Після двогодинних і напружених переговорів присутні дійшли спільної позиції про те, що, по-перше, прийнятий закон недосконалий, а, по-друге, до нього слід внести зміни, причому якомога швидше. У результаті прийнято таке рішення: Москаль направить звернення президенту України Петру Порошенку з проханням ініціювати у Верховній Раді розгляд як невідкладного законопроекту, розробленого на основі законопроекту народного депутата Дерев'янка, про внесення змін у діючий закон про легалізацію "євроблях". Оперативне прийняття цього законопроекту більшістю Верховної Ради зможе зняти правові суперечності і тим самим ліквідувати напругу в середовищі "пересічників". І троє присутніх народних депутатів, і "пересічники" домовилися залучити на підтримку законопроекту якомога більше народних депутатів України.

Порошенко, звісно, візьме до уваги прохання, але точно не сьогодні. Поки ж він стоїть на не прийнятній "євробляхерами" позиії. "Ніхто не дасть більше перекривати вулиці або робити неподобства. Чому людина, пенсіонер, купуючи хліб чи ліки, податки платить, а їм дана можливість податки не платити? Це руйнація держави, і ніхто на це не піде. І це несправедливість по відношенню до чесних платників податків", – йдеться на офіційному сайті президента.

Тим часом на кордоні

Біля КПП "Лужанка-Берегшурань" з угорського боку зростає кількість автомобілів, покинутих їхніми власниками напризволяще. Причина: проблеми з документами, які виявляються на кордоні. Хтось лишає автівки на кілька днів, хтось за ними вже не повертається. Деякі машини вже розграбовані: парковки там нема, тож за територією ніхто не доглядає. Місцеві кажуть, що така ситуація панує тут вже кілька років. Наразі кількість автівок збільшилася до майже сотні. Цілком можливо, що це пов'язано із новими законами, які ліквідували можливість для українців завозити автомобілі з іноземною реєстрацією у режимі транзиту. Не діставайтеся ж ви нікому!

Всі новини Ужгорода та Закарпаття сьогодні читайте на Depo.ua

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme