Без літаків, без польотів, без директора: Як ужгородський аеропорт залишився ні з чим

Закарпатські депутати звільнили чергового директора міжнародного аеропорту "Ужгород"

Без літаків, без польотів, без директора…

Під час засідання сесії Закарпатської облради депутати, між земельними суперечками та скандальними призначеннями заступника голови обласної ради, звільнили директора аеропорту "Ужгород" Вадима Нічика, пише Depo.Закарпаття.

Призначений на посаду керівника летовища Вадим Нічик був зовсім недавно – три місяці тому. Саме тоді, у березні 2016 року, закінчився контракт попереднього директора Володимира Горинецького і рішенням другої сесії Закарпатської облради його було звільнено.

Передувало цьому припинення роботи аеропорту - у лютому пасажири не змогли вилетіти до Києва, оскільки, як виявилося, після спецперевірки летовища Державіаслужбою і СБУ, було призупинено дію сертифікату авіаційної безпеки.

Щоб розібратися у ситуації та якось вберегти єдиний в області аеропорт, об’єкт кинулися оглядати керівники краю. Губернатор Геннадій Москаль обурювався: у роботі аеропорту дійсно виявили купу грубих порушень. Летовище занедбано, не дотримано належних правил безпеки.

"Оперативна розробка силовиків показала, що на борт повітряного судна можна без проблем пронести вибуховий пристрій чи провести терористів. Всупереч вимогам та інструкціям, територія аеропорту не огороджена, площа біля злітної смуги заросла густими чагарниками, у яких завелися дикі звірі. Коли ми пройшлися туди, з-під ніг вискакували зайці, а з кущів прямо на злітну смугу вибігла козуля! Частину землі, що прилягає до пошкодженої огорожі, ужгородці з сусідніх багатоповерхівок тихенько "приватизували" й вирощують там овочі та фрукти, наче в себе на дачі. І це – режимний об’єкт!", - зазначав Москаль.

Після "взбучки" та посиленої уваги громадськості до закриття летовища, було вирішено, що аеропорт укладе договір із воєнізованою охороною й збільшить її штат, буде встановлено сучасну рамку металошукача. Також запланували реконструкцію частини будівлі для прийому пасажирів, усі чагарники по периметру аеропорту викорчувати, після чого територію огородити спеціальним парканом, як того вимагають заходи безпеки.

І справді, на територію аеропорту невдовзі виїхали трактори, бульдозери, а працівники бензопилами викорчовували чагарники.

Активізувалося й керівництво: для відновлення значної інфраструктури аеродрому обласна адміністрація спільно з аеропортом розробили та подали на конкурсний відбір інвестиційних програм, що можуть реалізовуватися за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку у 2016 році.

До слова, зовсім недавно в адміністрації запевнили: з державного фонду регіонального розвитку для Закарпаття виділили понад 110 мільйонів гривень. І от частину з них витратять саме на відновлення інфраструктури летовища.

"Серед проектів, які пройшли – реконструкція аеропорту "Ужгород". Ми розуміємо, що цей аеропорт треба зберегти", - зазначив на початку червня директор департаменту економічного розвитку і торгівлі Закарпатської ОДА Денис Ман.

До того, за рішенням облради "Про обласний бюджет на 2016 рік" з обласного бюджету виділено майже 2 мільйони гривень, які спрямовуватимуться на забезпечення стандартизованого рівня авіаційної безпеки авіапідприємства.

Словом, прибирання, чищення та певні дії влади дали результати: вже на початку березня Державіаслужба України відновлює дію сертифікату авіаційної безпеки міжнародного аеропорту "Ужгород". Спеціальна комісія на чолі з головою Державіаслужби Едуардом Дьоміним проінспектувала хід усунення грубих порушень у роботі аеропорту і дала добро на відновлення роботи.

Відновлення польотів було призначено на 18 квітня. Саме тоді і запланували знову запустити авіарейс "Київ – Ужгород – Київ". І справді, польоти таки відновили. Першим літаком на Закарпаття прилетіли китайці, щоб поговорити про інвестиції у сміттєпереробну галузь.

"Окрилених" відновленням роботи аеропорту закарпатців почали просто закидати хорошими новинами: українська авіакомпанія "Мотор Січ" може почати регулярні польоти між Львовом і Ужгородом. Мовляв, рейси Львів - Ужгород і Київ - Львів будуть виконуватися раз на день, Київ-Одеса - два рази на день. З Ужгорода до Львова можна буде дістатись менш, ніж за годину. Закарпатцям, які витрачають на поїздку до Львова близько чотирьох годин на авто і вдвічі більше поїздом, така новина сподобалась.

І от, Ужгородський аеропорт знову "в прольоті". Авіакомпанія "Мотор Січ" повідомила про припинення єдиного постійного рейсу Ужгород – Київ. Літак було направлено на більш прибуткові рейси Київ - Одеса і Київ - Львів.

В ОДА повідомили, що на сесії, 14 червня, буде вирішуватися доля аеропорту.
Вирішили. Більшістю голосів, без обговорень та суперечок було звільнено директора аеропорту. За його власним бажанням. Як зазначив голова облради Михайло Рівіс, недавно призначений директор аеропорту побачив, яка складна ситуація і написав заяву на звільнення.

Тимчасово обов’язки директора аеропорту виконуватиме заступник керівника Валерій Габор.

Закарпатським керівництвом ведуться переговори з кількома українськими, а також словацькими та чеськими авіаперевізниками. Один із них – Приватне акціонерне товариство "Міжнародна акціонерна авіаційна компанія "Урга" – вже висловив готовність розпочати регулярні рейси Київ (Жуляни) – Ужгород – Київ із частотою тричі на тиждень. Щодо відновлення авіасполучення домовляються і з іншими авіакомпаніями.

Чи дадуть такі переговори результат - невідомо. А поки закарпатці залишилися без швидкого сполучення зі столицею. Заплативши хоч і більшу суму за квиток, з Ужгорода до Києва літаком можна було дістатися за годину. Тепер же доводиться близько 15 годин відчувати на собі усі "переваги" Укрзалізниці.

Всі новини Ужгорода та Закарпаття сьогодні читайте на Depo.ua

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme