Камери, вітражі, патерностер: На що Закарпатська облрада хоче майже 20 мільйонів

За будівлею Закарпатської облради стежитимуть, а депутатам облаштують новий інтер'єр

Камери, вітражі, патерностер: На що Зака…

Будівлю, в якій урядники творять життя краю, треба тримати в порядку. Закарпатські депутати це розуміють, тому дбають про неї.

На черговій сесії 30 листопада закарпатські обласні обранці розглянуть проект рішення "Про Програму фінансової підтримки комунально-експлуатаційного, автотранспортного господарств обласної ради і облдержадміністрації та збереження адмінбудинку (пл. Народна, 4) як пам'ятки архітектури на 2018 рік".

Отже, трохи про пам'ятку. Будівництво цієї 6-поверхової залізобетонної урядової будівлі прямокутної форми розпочалося у 1932 році – в ній мав розміститися Земський уряд. Генеральним підрядником і забудовником стала відома празька фірма Lanna ASS. Загалом на побудову урядової споруди було витрачено 24 млн чеських крон. Будівництво завершилося в 1936 році, споруда мала вмістити всі крайові уряди Підкарпатської Русі.

Фронтальний фасад з порталом зі строгими колонами, антаблементом та лізенами має виразні ознаки неокласицизму. Проект чільного фасаду будівлі зазнав змін, і версія з геральдичним скульптурним ансамблем герба Чехословацької республіки та скульптур-щитотримачів залишилася лише на проектах 1930 року, знайдених в Державному архіві в Берегові.

Будівля Земського уряду була оснащена двома пасажирськими ліфтами безперервної дії — патерностерами, один з яких діє і в наш час. Найпростішим поясненням принципу дії патерностера буде його порівняння з чотками – вервицею, через що, власне, і виникла назва патерностер ("Pater noster" – перші слова латинського варіанту молитви "Отче наш"). Тобто так само, як перебираються в руках чотки, рухаються по колу і кабінки ліфта.

Загалом кабін в ужгородському патерностері 14. Кожна з них розрахована на двох пасажирів, тобто за раз ліфт здатен перевезти 28 людей. Загальна ж вантажопідйомність цього ліфта – 1960 кілограмів, швидкість – 25 сантиметрів за секунду. Якраз таку швидкість розробники вважали зручною для того, аби двоє людей могли ступити в кабіну, а потім вийти з неї.

Ліфт нині є на 99% оригінальним, зберіг не лише майже всі металеві деталі, а й усі дерев'яні конструкції з мореного дуба.

Атріум будівлі має висоту трьох поверхів і завершується скляною стелею, завдяки чому денне світло потрапляє не лише в атріум, але і в коридори та на сходові марші. Простір атріуму використовувався для урочистих прийомів, балів і концертів, оскільки був спроектований з унікальними акустичними даними.

Ось таку "махіну" і треба утримувати обласним можновладцям. І не тільки її, бо на обслуговуванні обласної ради та ОДА є адміністративна будівля та автотранспортне господарство. Звісно ж, для їхнього належного функціонування необхідні відповідні кошти на утримання, ремонт будівель, придбання обладнання, інструментів, інвентарю, інших витратних матеріалів.

Фінансування виконання програми здійснюватиметься за рахунок коштів обласного бюджету. Загальний обсяг фінансування програми - 19,283 млн грн.

Йдеться про оновлення меблів сесійної зали, експертизу ліфтів та патерностера, ремонт фасаду, капітальний ремонт покрівлі адмінбудинку, встановлення зовнішнього відеоспостереження адмінбудівлі, заміну та ремонт кабельних електромереж, щитків тощо.

Так, 1,5 млн грн планується витратити на задачу з дещо дивною назвою "Відновлення проекту внутрішніх інженерних комунікацій адмінбудинку". "На виході" планують отримати "проектно-кошторисну документацію".

По 1,33 млн грн планується витратити на ремонт приміщень загального користування на другому і шостому поверхах будинку. Що це за приміщення – не уточнюється, проте звертає на себе увагу те, що на другому поверсі за ці гроші хочуть оновити приміщення площею 1150 кв.м, а на шостому – лише 928 кв.м, тобто на більш ніж 100 "квадратів" менше. Напевне, в усьому винна висотність.

На експертизу стану трьох ліфтів та патерностера, а також їх ремонт разом з ще якимись приміщеннями загального користування піде 215 тис. грн. Ще 1,2 млн грн пропонується витратити на заміну підйомника в північно-західному крилі облради.

Дві статті в кошторисі відведені ремонту санвузлів - на це хочуть мільйон. Перший, на 800 тис. грн – це капітальний ремонт п'яти санвузлів на 3,4,5 і 6 поверхах, ще 200 тис призначені на поточний ремонт.

На вже згадану систему відеоспостереження (це сервер, мережа та 24 камери) хочуть витратити 200 тис. грн. Стільки ж піде на ремонт вітражів, вікон і дверей, на інші поточні ремонти – електромереж, водогонного господарства – також заплановано по 200 тис. грн. Вдвічі більше треба на утримання у належному стані фасаду та покрівлі. Останню хочуть відремонтувати ще й капітально – за 1,4 млн грн.

На обладнання та розхідні матеріали для "матеріально-технічного забезпечення комунально-експлуатаційного господарства, комунальні платежі, озеленення, освітлення та утримання прилеглої території" треба 1,2 млн грн.

На згадані вище нові меблі для сесійної зали депутати просять 1,5 млн грн. Найбільша ж стаття витрат – утримання автотранспортного господарства: вона "потягне" на понад 3,3 млн грн.

Слід зазначити, що у березні минулого року на подібні ж потреби влада виділяла 10 млн грн., тобто майже вдвічі менше. У затвердженій редакції у переліку заходів програми було зазначено вже знайоме відновлення проекту внутрішніх інженерних комунікацій адмінбудинку, капітальний ремонт приміщень загального користування другого, п'ятого, шостого поверхів адмінбудинку та його покрівлі, а також сесійного залу облради для облаштування нової системи голосування.

Також йшлося про експертизу ліфтів та патерностера, матеріально-технічне забезпечення комунально-експлуатаційного господарства, компенсацію за комунальні платежі, озеленення та освітлення адмінбудинку і прилеглої території, заходи з протипожежної безпеки та охорони й обслуговування низьковольтних мереж. Власне, не було тільки фінансування встановлення камер відеоспостереження. Тепер є.

Всі новини Ужгорода та Закарпаття сьогодні читайте на Depo.ua

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme