Як українські водії рятують громадський транспорт Словаччини

Кореспондентка Depo.Закарпаття, навчаючись в одному з вишів Братислави, вивчає життя сусідів у всіх його проявах

Як українські водії рятують громадський…

Написати про водіїв для громадського транспорту Братислави наштовхнув випадок: в одному із міських автобусів уточнювала у водія маршрут. Він, пояснивши, що і до чого, поцікавився, звідки я. Почувши, що з Ужгорода, широко посміхнувся: "А в мене напарник із Ужгорода. Вже рік працює. Зараз ще кілька шоферів із Закарпаття влаштовуються до нас на роботу. А я ось хочу пошукати роботу в Бельгії". Тоді цікаво стало, а що пропонує водіям пасажирського транспорту Братислава.

За громадський транспорт Братислави відповідає компанія DPB ("Транспортна компанія Братислави"), вона й здійснює набір водіїв. І хоча зараз транспортні засоби забезпечені ними в повному обсязі (їхня кількість складає 1452, з них 82 жінки), політика компанії така, що задля досягнення зручних умов роботи для усіх водіїв керівництво вирішило найняти ще 50 людей. Претендувати на посаду водія можуть особи, котрі мають водійські права категорії В й досягли 24 років.

Потребу у нових водіях збільшує і дещо ускладнена транспортна ситуація, й чимало транспортних проектів, які реалізовуватимуться в Братиславі. Проте серед громадян Словаччини попит на цю професію невеликий. Через це компанія й почала шукати водіїв за кордоном, в Україні зокрема. Віддають перевагу нашим не лише тому, що ті практично беззаперечно погоджуються з умовами, а ще й тому, що українські водії вирізняються неабиякою дисциплінованістю та відповідальністю.

DPB співпрацює з трьома агенціями, які забезпечують процес набору працівників до найменших дрібниць. "На сьогодні "Транспортна компанія Братислави" найняла 40 водіїв автобусів з України. В запасі близько ще 40 водіїв із-за кордону, котрі поступово вирішують потрібні формальності. Очікується, що вони почнуть працювати в першому кварталі 2019 року",повідомила прес-секретар Адріана Вульфова. Станом на початок грудня 62 іноземці із так званих "третіх країн" працюють в Братиславі водіями громадського транспорту. З них 40 українців, 19 сербів, 2 росіян й 1 марокканець. Компанія працевлаштовує ще одинадцять водіїв із Чехії, двох із Румунії й по одному з Польщі й Угорощини.

Заступник генерального директора "Транспортної компанії" Маріан Ач стверджує, що траспортна компанія вже тривалий час шукає водіїв, але їх завжди бракує. В середньому із 1500 водіїв підприємства кожен рік звільняються більше, ніж 200. "Причина – вихід на пенсію або проблеми зі здоров'ям", – пояснив Ач. А ще словацькі водії шукають більш високооплачувану роботу у сусідній Чехії чи Німеччині або Бельгії. Українських же водіїв цілком влаштовують умови роботи в Братиславі.

За словами гендиректора "Транспортної компанії", підвищення середньої заробітної плати без проблем відбувається вже протягом останніх двох років (для водіїв тролейбусів - на 6%, для водіїв автобусів - на 4% і водіїв трамваїв - на 3%). Середня зарплата водія в 2017 році склала €1253. До прикладу, водії автобусів та тролейбусів, як мають категорію D, отримують €3000. За рекомендацію кваліфікованого водія автобуса, можна отримати винагороду в розмірі €600. Також є пільги у користуванні транспортом, причому не тільки для кермувальників, але і для членів їхніх родин, є всілякі соціальні допомоги зі спеціального фонду, безкоштовне навчання в автошколах і ще багато іншого.

Тим часом в Ужгороді у сфері пасажирських перевезень катастрофічно не вистачає кваліфікованих кадрів. В кожному парку щодня не виїжджає кілька машин, бо нема водія. Останній рік нестача кадрів в Ужгороді відсотків на 15. Водії, враховуючи суттєву різницю в оплаті праці із країнами ЄС, шукають "щастя" там. Колег, які виїхали працювати за кордон, місцеві водії розуміють і не засуджують. Тож не дивно, що керівництво тримається за них всіма силами і, до прикладу, не звільняє за агресивну поведінку чи нарікання пасажирів, бо звільнити - легко, важче буде замінити. Тож поки ситуація в Україні не зміниться, на українців словаки покладатимуть великі надії. І наші не підведуть.

Всі новини Ужгорода та Закарпаття сьогодні читайте на Depo.ua

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme