Як працює російська фабрика тролів

Одна з найбільших американських газет - New York Times - опублікувала розслідування, присвячене діяльності російської "фабрики тролів" в Ольгіно

Автори статті стверджують, що співробітники цієї фабрики стояли за декількома випадками організації масової паніки. Depo.ua наводить основні тези публікації, як її було зреферовано телеканалом "Дождь".

- Торік у США трапилися кілька гучних фейкових історій - про промислову аварію і викид отрутохімікатів, про спалах Еболи в одному зі штатів, про вбивство чорношкірої жінки. Всі історії поширювалися за одинаковим сценарієм: сотні користувачів одночасно писали про "подію" в твіттері і поширювали фото, викладали записи на YouTube, поширювали навіть підроблені скріншоти зі сторінок ЗМІ. Профайли користувачів були схожі на реальні. З усього було видно, що повідомлення не стихійні. Було очевидно, що масові акції заздалегідь сплановані і добре організовані.

- "Фабрикою тролів" виявилося російське "Агентство інтернет-досліджень", офіс якого знаходиться в Санкт-Петербурзі. Знайти його допомогли хакери "анонімного інтернаціоналу", які виклали в мережу сотні листів з комп'ютерів співробітників "Агентства". У них писали, що в інтернеті на одну позитивну думку про Росію припадає чотири негативних, і завдання проекту - змінити цю пропорцію.

- В організації є спеціальні відділи: хтось займається постами для ЖЖ, хтось пише для ВКонтакте, Facebook, Twitter і Instagram. Окремі люди пишуть коментарі на сайтах ЗМІ. Є "елітний підрозділ" - команда, яка тролить англійською.

Як працює російська фабрика тролів - фото 1

- Колишній співробітник "Агентства" Людмила Савчук розповіла, що кожен день "тролі" отримували спеціальні "технічні завдання", в яких розповідалося, які події і як потрібно інтерпретувати. Серед тем були війна в Україні (описували, наприклад, звірства української армії і писали коментарі з образами на адресу політиків), відновлення економіки країни після обвалу курсу рубля. Писали про те, як російська опозиція сама підлаштувала вбивство Нємцова. Денна норма одного із співробітників - п'ять політичних постів, 10 неполітичних і від 150 до 200 коментарів до постів інших співробітників.

- Тут працюють близько 400 осіб, в місяць утримання організації обходиться не менше як в 20 мільйонів рублів. Середня зарплата - 40 тисяч рублів. Завдання роботи "Агентства" співробітникам не пояснювали, офіційно нікого не працевлаштовували.

- "Агентство" ставило своїм завданням не просто троллінг - тролі потрібно було на промисловому рівні. Керівництво уважно відстежувало статистику переглядів матеріалів, які тут робили.

- Співробітникам фабрики тролів влаштовували уроки "політології" з метою роз'яснення позиції Росії з різних питань.

- Російські ЗМІ писали, що фінансує цю роботу Євген Пригожин, олігарх і власник мережі ресторанів, якому часто дістаються вигідні контракти на обслуговування кремлівських заходів.

- "Агентство інтернет-досліджень" - не єдина "фабрика тролів" в країні. Платон Маматов, який керував подібною організацією на Уралі з 2008 по 2013 роки, стверджує, що їх тисячі по країні. Всіх тролів підрахувати неможливо. Вся ця галузь фінансується через заплутаний лабіринт підставних фірм з нейтральними назвами.

- Російську інформаційну війну можна вважати наймасштабнішим троллінгом в історії інтернету, пише журналіст NYT.

 

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Закарпаття