Як на Закарпатті 40 років тому діяв секретний вертолітний завод

Із розповідей місцевих, після проголошення Незалежності тутешні вироби порізали і продали, причому не як прилади, а як металобрухт

Як на Закарпатті 40 років тому діяв секр…

Про це пише Depo.Закарпаття з посиланням на Mukachevo.net

Колись тут виготовляли агрегати для радянських вертольотів та складові до літаків сімейства ТУ, а після розпаду СРСР новітні розробки та конструкції продали на металобрухт.

Початок...

Заснували підприємство у 1970-х роках як Закарпатський машинобудівний завод, а згодом він став вертолітним виробничим об'єднанням. Раніше він був за сімома замками секретності, про нього мовчало радіо, телебачення та преса. Подейкують, що до 90-х років на деяких картах спеціально не позначали Дубове через секретність заводу.

Продукцію виготовляли різну - від багатьох комплектуючих малих деталей до окремих частин пасажирських авіалайнерів, складові до літаків сімейства ТУ, крісла на літаки АН-24, ИЛ-76, ТУ-154 і для найбільшого в світі літака "МРІЯ", крила на авіамашини, монтували спортивний гелікоптер МІ-34.

Колишні працівники заводу пригадують, що МІ-34 був єдиним у Союзі легким гелікоптером, що проектувався як спортивний. Першу його частину виготовили у 1984-ому і ним займалися надалі до самого розпаду Союзу.

...кінець

Із розповідей місцевих, після проголошення Незалежності тутешні вироби порізали і продали, причому не як прилади, а як металобрухт.

Нагадаємо, що депутати Закарпатської облради клопочуть про передачу земельних ділянок ДП "Закарпатського вертолітного об'єднання" у спільну власність територіальних громад.

Всі новини Ужгорода та Закарпаття сьогодні читайте на Depo.ua

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme