"Укрзалізниця - фу": Як Закарпаття просить не "відрізати" його від країни

У мережі закарпатці запустили флешмоб, щоб привернути увагу до проблеми залізничного сполучення Закарпаття з рештою території України

Шеф-редактор регіональної редакції Depo.Закарпаття
"Укрзалізниця - фу": Як Закарпаття проси…

Найзахідніший регіон України вже кілька місяців переймається через питання пасажирських перевезень "Укрзалізницею". Закарпатцям дістатися до столиці стало важко і незручно, сполучення з іншими містами (навіть з сусідніх областей) теж викликає багато питань. Тому й не дивно, що місцеві мешканці заговорили про ізоляцію Закарпаття від решти України, а найактивніші запускають у мережі флешмоб, аби привернути увагу до проблеми.

Розпочалося все ще восени минулого року. Тоді, у жовтні, закарпатців вразила неприємна новина - скасування найпопулярніших потягів з обласного центру Закарпаття до Києва. З новим рухом поїздів, щоб бути у столиці зранку, ужгородцям довелося планувати свої поїздки заздалегідь і виїжджати на добу раніше, ніж це було колись. Новий графік з 10 грудня передбачав скасування потягу № 99 сполученням "Ужгород - Київ", натомість призначається потяг № 45 "Ужгород - Лисичанськ". Скасовувався й потяг № 601 "Солотвино - Львів", натомість призначено потяг № 13 сполученням "Солотвино - Київ". Згідно з нововведенням, до Львова потяги прибувають із 2-ї до 3-ї години ночі, а до Києва – о 01:32 ночі, 10:46, 11:46 та 13:44.

Тоді місцева влада вирішила просити не скасовувати потяги до столиці та Львова. "Незрозуміло, чим керувалася "Укрзалізниця" при формуванні графіка руху, на якого пасажира він розрахований, що робити і куди подітися тим, хто прибуде до Львова о другій ночі, як планувати справи в столиці при прибутті близько обіду, якщо не вдалося придбати квитки на потяг № 81 – єдиний, що прибуватиме із Закарпаття до Києва близько 8-ї години ранку. На сьогодні пасажирські потяги, що сполучають область зі столицею та Львовом, є найбільш затребувані, про що свідчить практично стовідсоткова наповненість вагонів, постійна нестача квитків на ці напрямки та систематичне введення "Укрзалізницею" додаткових поїздів до Києва", – казав голова Закарпатської ОДА Геннадій Москаль.

Тоді він запевнив, що депутати обласної ради звертатимуться до Міністерства інфраструктури та "Укрзалізниці" з проханням не скасовувати потяги до Києва та Львова, призначити щоденне курсування потягів сполученням "Ужгород – Київ", а також здійснити коригування розкладу руху потягу "Ужгород – Лисичанськ" із врахуванням потреби прибуття до столиці в ранкові годині.

Згодом під час сесії Закарпатської облради депутати звернули увагу ще й на недостатній рівень залізничного сполучення з населеними пунктами Перечинщини та Великоберезнянщини. Ці гірські райони, йшлося у зверненні депутатів до "Укрзалізниці", мають сприятливий туристично-рекреаційний потенціал та унікальні для України природньо-кліматичні умови. На їхній території зосереджені готельно-туристичні комплекси, в тому числі гірськолижні, бази відпочинку, сільські садиби, послугами яких користуються тисячі туристів з усіх областей України та зарубіжжя, адже їх приваблюють вражаючі краєвиди, автентичність та гостинність місцевих жителів.

"Недостатній рівень залізничного сполучення з населеними пунктами Перечинського та Великоберезнянського районів негативно впливає на організацію перевезень пасажирів, розвиток туристичної інфраструктури цих районів", - зазначили депутати у зверненні.

Обурення згодом вилилося у флешмоб #ukrzalyznicafu, який запустив у соціальній мережі "Фейсбук" керівник Турінфоцентру Мукачева Максим Адаменко. У відеоролику він звинувачує "Укрзалізницю", зокрема, і у зраді всієї туристичної галузі Закарпаття.

Такий флешмоб знайшов своїх прихильнікв. Тема залізничних перевезень зараз є болючою для багатьох краян.

"Укрзалізниця" з відповіддю не забарилася і особливо слів не добирала: "...дехто може згадати істерику і невдоволення представників альтернативних видів транспорту, котрі "жнивували" на закарпатських маршрутах від поїзда до місця призначення. І втратили "жирні" шматки після того, як залізниця запропонувала зручну логістику для пасажирів. Той, хто втратив, справді готовий фукати, аби повернути ласі шматки, коли клієнту можна було диктувати свої кабальні умов".

На залізниці запевнили, що суттєво спростили можливості подорожей до Закарпаття. Там наполягають: якщо раніше, щоб дістатись до Східного Закарпаття з Києва, необхідно було частину шляху долати автотранспортом, то тепер для цього є прямий поїзд, і пасажири мають можливість подорожувати без пересадки на інші види транспорту, суттєво при цьому заощаджуючи час та кошти. Більше того, кількість поїздів на Закарпаття збільшилася: призначено курсування поїздів №15/16 "Харків – Рахів – Харків", що забезпечило зручний доступ туристів з Харкова та Полтави до туристичних об'єктів Рахівщини; №25/26 "Одеса – Рахів – Одеса" –доступ туристів з Одеси до туристичних об'єктів Рахівщини; подовжено маршрут поїзда "Ужгород-Київ" до Лисичанська – поїзд №45/46 "Ужгород – Лисичанськ – Ужгород" - забезпечує зручний доступ для жителів Північного Донбасу, Харківщини, Сумщини та Чернігівщини до Закарпаття. А щоденне курсування поїзда №13/14 до Солотвино забезпечує доступ для туристів до туристичної інфраструктури Східного Закарпаття: Солотвина, Хуста, Берегова, Тячіва, Виноградова та низки інших міст та містечок.

На період пікових перевезень курсують поїзди 207/208 та 239/240 "Київ-Ужгород-Київ", 235/236 "Харків-Ужгород-Харків", 185/186 "Львів-Ужгород". Як зазначили в "Укрзалізниці", всі ці заходи дозволили в період новорічних і різдвяних свят перевези в цьому напрямку майже на 10% більше пасажирів, ніж рік тому. А зараз ведеться робота над призначенням ще одного поїзда за маршрутом "Київ – Ужгород". Ось так відомство виправдало новий графік і місце Закарпаття у ньому.

Залишається сподіватися, що коли стихнуть залізничні коливання, закарпатці таки матимуть доступ не просто до засобу перевезення, а і до якісних та вчасних послуг, за які вони оплачують, купуючи квитки. Бо поки що разом з місцем у потязі залізниця іноді "пропонує" і "додаткові" послуги, як от штовхання поїзда.

А ще, вирушаючи у подорож, можна одразу ж і розім'яти м'язи, рубаючи дрова, щоб обігріти вагон.

У травні "Укразалізниця" анонсує грандіозне відкриття грандіозного об'єкта - Бескидського тунелю. Його відкриття, як передбачається, серед багатьох переваг ще й суттєво скоротить час курсування потягів між західним регіоном і столицею. Хотілося б, щоб на цьому хороші новини для закарпатських подорожувальників не закінчувалися.

Всі новини Ужгорода та Закарпаття сьогодні читайте на Depo.ua

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme