"Бультерьєр" із Києва: Чим "слуга" Тищенко займатиметься на Закарпатті

Схоже, нардеп від "Слуги народу" Микола Тищенко невдовзі таки вирушить на Закарпаття, аби очолити обласний осередок пропрезидентської партії
 

Шеф-редактор регіональної редакції Depo.Закарпаття
"Бультерьєр" із Києва: Чим "слуга" Тищен…
Фото: Слуга народу / Facebook

Глава київських "слуг" Микола Тищенко, скоріш за все, невдовзі таки переїде на Закарпатті. З’явилась інформація, що документи щодо його призначення вже передано до Міністерства юстиції.

Нагадаємо, ще в лютому низка Телеграм-каналів, посилаючись на "близькі" джерела, повідомила, що Тищенко керуватиме Закарпатським осередком "Слуги народу". На Закарпатті цю новину сприйняли досить спокійно. А точніше, ніяк не сприйняли. Від офіційних коментарів регіональний осередок утримався, шуму новина у місцевих ЗМІ не навела. Був хіба незначний і цілком логічний подив – а чого, власне, Микола Тищенко?

Ще більш незрозумілою стала ситуація, коли стало відомо про його основне завдання на Закарпаття. За інформацією Lb.ua і ще низки видань, Миколу Тищенка відправляють контролювати відновлення роботи аеропорту "Ужгород". Летовище розташоване на кордоні зі Словаччиною і вже тривалий час не приймає регулярні рейси. Питання відновлення/закриття аеропорту мусолиться багато років на різних рівнях – регіональному, державному та міжнародному. Обіцянки, що Ужгород матиме повноцінний аеропорт – "вікно" в Європу – вже добряче набили оскомину місцевим жителям, які у допандемійні часи радше користувалися послугами найближчих аеропортів у Кошице (Словаччина), у Будапешті чи Дебрецені (Угорщина), чи, зрештою, у Львові. Більше того, чи не всі передвиборчі обіцянки партій різного штибу та чиновників усіх ланок тримаються на трьох "китах": боротьба з контрабандою, контроль за вирубкою лісу та, звісно, відновлення і розвиток міжнародного аеропорту "Ужгород".

Трохи про міжнародний аеропорт "Ужгород" 

Останньою новиною про летовище стало те, що 17 березня Кабмін схвалив угоду зі Словаччиною, що дозволить відновити роботу летовища в обласному центрі Закарпаття. Домовлятися з сусідньою країною необхідно, адже злітна смуга розташована впритул до кордону зі Словаччиною, відповідно, літаки заходять у повітряний простір сусідів. Термін попередньої угоди закінчився.

Документ, як запевнили в уряді, між країнами, має дати можливість відновити повноцінну роботу аеропорту та встановити авіаційне сполучення між Закарпаттям, іншими регіонами країни та закордонними державами.

Та подібних обіцянок вже було чимало. У грудні, наприкінці 2018-го, аеропорт "Ужгород" отримав сертифікат EASA. Тоді зазначалося, що він відновить повноцінну роботу. Довгоочікуваний авіарейс за маршрутом "Київ – Ужгород" було запущено 15 березня. У травні, компанія "Мотор Січ" заявила, що здійснить останній рейс до Ужгорода і назад 10 травня, а з 17 травня рейсів не планується. З кінця жовтня 2019 року в черговий раз припинив приймати рейси.

У 2019 році працівники аеропорту понад 5 місяців не отримували зарплату, чимало з них написали заяви на звільнення. Тож трудовий колектив оголосив страйк. В Закарпатській ОДА переконали працівників аеропорту "Ужгород" припинити акцію. У травні 2020 року президент України Володимир Зеленський провів телефонну розмову з президентом Словаччини Зузаною Чапутовою, у якій, зокрема, йшлося, і про відновлення роботи летовища в Ужгороді. Це лише невелика частина із багатостраждальної історії аеропорту, висновок якої один – Закарпаття без свого аеропорту.

Тож вирішення проблеми аеропорту "Ужгород" додало би і партії загалом і Тищенку зокрема, дуже багато балів. Та чи впорається київський "слуга" із довготривалою проблемою, з якою не могли розібратися місцеві? І чи справді він їде на Закарпаття із цією метою?

Читайте також коментарі Генадія Москалі і політологів про те, чому Тищенка відправляють на Закарпаття 

Альтернатива "Ужгороду"

В усій історії з відновленням аеропорту є одне велике "але". Останнім часом відновлення старого аеропорту в Ужгороді поступово втрачає актуальність, адже активно форсується тема зведення в області абсолютного нового сучасного комплексу. Розташований він буде не в Ужгороді, за логістикою обласний центр – не найвдаліший варіант. За останньою інформацією, летовище можуть звести у Середньому (між Ужгородом і Мукачевом) чи у самому Мукачеві. Ще у колишнього міністра інфраструктури Володимира Омеляна було ухвалене рішення з 2020 року розпочати проектування і будівництво аеродромного комплексу "Мукачево".

А 12 листопада 2020-го теперішній міністр інфраструктури України Владислав Криклій під час презентації планів МІУ на найближчі п'ять років підтвердив: "З наступного року починаємо реконструювати аеропорти Дніпро, Мукачево, Ізмаїл". І, на відміну від постійних розмов про відновлення аеропорту в Ужгороді, у випадку нового аеропорту вже проведено аукціон щодо передпроєктних робіт будівництва аеропорту на Закарпатті, які вартують 5 млн грн. А безпосередньо на проєктні роботи уряд затвердив 30 млн грн. Будівництво нового аеропорту, за обіцянками, займе до трьох років.

Зрозуміло, що для невеликого Закарпаття функціонування одразу двох аеропортів – недоцільне. І на цей момент більш реальним видається сценарій зведення аеропорту у Мукачеві. Тому відрядження Тищенка на Закарпаття із завданням зайнятися аеропортом "Ужгород" виглядає трохи дивно. Звісно, якщо все це не чергові чутки, запущені для відволікання уваги.

Допомога для "Слуг народу" на Закарпатті

Ймовірно, Тищенко на Закарпатті має завдання зміцнити позиції партії в області. Маючи потужну підтримку та розгорнувши активну діяльність у передвиборчий період, "слуги" в області не отримали приголомшливого успіху. У обласній раді вони другі – їх обігнала партія "місцевих" - Рідне Закарпаття. Провалом є і програш у другому турі виборів міського голови Ужгорода кандидата від "слуг" Віктора Щадея чинному меру - ексрегіоналу Богдану Андріїву.

Втрачений успіх на виборах, за чутками, став причиною усунення тодішнього голови Закарпатської ОДА, (а заразом і першого в списку "Слуги народу" в обласну раду) Олексія Петрова з крісла керівника краю. Хоча Петров все ж міцно осів в області – він став головою Закарпатської обласної ради, набравши необхідну кількість голосів обласних депутатів. Тож, можливо, він, занурившись у чиновницькі справи, відійшов від справ партійних, а втрачати позиції "слуги" в області не хочуть, от їм і допомагатиме Тищенко.

Попри те, що Тищенка "відправляють" на Закарпаття вже понад місяць, заяв чи бодай коментарів від місцевих соратників, які б пролили світло на причини такого призначення, не було. Тож чим займатиметься новий керівник – поки залишається тільки здогадуватися. Крім аеропорту, Закарпаття має є кілька ласих сфер – до прикладу, кордони і всі процеси, які з ними пов’язані. Доступ до кодонів на Закарпатті є запорукою успіху. Але тут не варто забувати про те, що чужинців місцеві неохоче пускають на хлібні місця. І навряд чи Тищенко має такі ресурси, щоб значно змінити ситуацію. Хоч і ходять про його минуле різного роду чутки...

Всі новини Ужгорода та Закарпаття сьогодні читайте на Depo.ua

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme