Ремонт доріг: Як Закарпаття долає одну із вічних бід

Ремонт автодоріг, що активно ведеться на Закарпатті з весни цього року, може загальмуватися в кінці осені

У вівторок, 19 вересня, асфальтні заводи Закарпаття змушені були припинити роботу, оскільки не отримують щебінь з інших регіонів України через гострий дефіцит залізничних вагонів.

"З початку року ми акумулювали сотні мільйонів гривень з "дорожнього експерименту" та інших джерел для ремонту доріг, запросили сюди різних підрядників, у тому числі іноземні компанії, які прокладають дороги за європейськими зразками, ці підрядники побудували власні асфальтні заводи, щоб оперативно виконувати роботу, і в результаті виробництво асфальту зупиняється через відсутність залізничних вагонів", - прокоментував ситуацію Геннадій Москаль.

Очільник Закарпаття звернувся до прем'єр-міністра України Володимира Гройсмана з проханням втрутитися в ситуацію й посприяти у забезпеченні області принаймні сотнею вагонів на день для продовження ремонту автодоріг.

Ось і виходить, що як не одне та інше: багатостраждальні дороги страждають і далі. Очевидно, через те, що в процес втручається біда друга. Тим не менш, треба сподіватися на краще, бо куди діватися. Тож Depo.Закарпаття вирішив згадати кілька радісних моментів весняно-літньої дорожньої "ремонтоманії".

Відновлення проїжджої частини в межах с. Лазещина і Ясіня на Рахівщині. Роботи ведуться за останніми технологіями – встановлюється "подушка" з щебеню, на яку кладуть кілька шарів основного й вирівнювального асфальту.

Паралельно на узбіччях дорожники роблять водовідведення з бетонними стінками.

Дорога "Кам'янське–Берегово" з'єднує два райони й знаходиться на балансі Служби автомобільних доріг. Нею їздять фури, які прямують від Міжнародного пункту пропуску "Лужанка" (на українсько-угорському кордоні) до траси "Мукачево–Рогатин".

Великовагові вантажівки вщент розбили асфальтне покриття, тому місцеві селяни вже п'ятнадцять років піднімали питання про ремонт дороги. І ось дорожники відремонтували дорогу, яка не відновлювалася з 1992 року.

Мешканці Німецької Мокрої на Тячівщині, котрі ніколи не бачили в своєму селі асфальтоукладників, одразу після прокладання суцільного асфальту самі перекривають дорогу лавицями й возами, щоб не дозволити рух по свіжому асфальту до його повного застигання.

Ремонт траси "Тур'ї Ремети–Лумшори" в Перечинському районі. Дорога веде до осередку готелів, туристичних баз і садиб із чанами, які відомі далеко за межами Закарпаття.

Незважаючи на популярність місця серед туристів, дорожнє покриття тут не ремонтувалося ще з 80-х років минулого століття. Нова дорога із суцільним асфальтним покриттям набагато збільшила наплив туристів у Лумшори, саме так сталося минулого року після ремонту дороги до Синевирського озера на Міжгірщині.

Румунська фірма "Трамеко" капітально ремонтує автодорогу в с. Косівська Поляна в Рахівському районі. Усього суцільним асфальтом тут буде покрито 9,6 кілометра дорожнього полотна в межах самого села і до траси "Мукачево – Рогатин". Роботи фінансуються з "дорожнього експерименту" (перевиконання Закарпатською митницею ДФС планових доходів). Асфальтну дорогу в Косівській Поляні проклали 65 років тому і з тих пір тільки зрідка латали, за ці роки в багатьох місцях асфальту просто не залишилося.

У селі Кваси на Рахівщині населення зустріло дорожників хлібом-сіллю. Керівники району, туристичних об'єктів та місцеве населення вручили робітникам символічні подарунки та подякували за роботу.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Закарпаття