ЧС 2018
Вибори-2019
Онлайн
Сектор
Спецпроекти
Країна Укропів

Протест із сумнівною репутацією: Що "не так" із перекриттям доріг на Закарпатті

У той час, коли по всій Україні "євробляхери" проводять акції протесту та перекривають дороги з відомими вимогами, на Закарпатті відбувається дещо дивний, "свій" протест

Depo.
21 листопада 2018 15:00
ФОТО: depo.ua

Протестувальники ГО "АвтоЄвроСила" проводять акції чи не в усіх регіонах країни. Навіть карта протестів створена. Але Закарпаття на цій мапі не позначене, хоча трасу "Київ - Чоп" у Нижніх Воротах в області перекрили ще 19 листопада. Протестувальники у своїх зверненнях та стрімах з місця події неодноразово наголошували про "єдність" з учасниками акцій з інших областей. Але, очевидно, з закарпатською акцію щось не так, якщо організатори всеукраїнського протесту її "не помітили".

На надто популярною ідея перекриття "Київ - Чоп" є і серед закарпатців. незважаючи на те, що на Закарпатті кількість авто на іноземній реєстрації є дуже значною, до акції не долучилися активісти місцевих організацій, як-от "Пересічка". Натомість заблокували рух трасою представники організації "Доста-Закарпаття". Репутація у цього об'єднання, м'яко кажучи, неоднозначна. Все через її голову – Павла Павлова, з яким пов'язано чимало скандалів. Його часто називають псевдоактивістом, який стає учасником, до прикладу, конфліктів з прикордонниками, чи організатором сумнівних акцій протесту з будь-якого приводу – від питань про вирубку лісу до "пересічки". Але найгучнішим скандалом, у якому був "замішаний" Павло Павлов, є смертельна ДТП, скоєна минулого року. Тоді, 5 грудня, поліцейські отримали повідомлення від мешканця села Оноківці про те, що на об'їзній дорозі в Ужгороді сталася дорожньо-транспортна пригода. Як встановили поліцейські, водій автомобіля скоїв наїзд на 59-річного чоловіка. Внаслідок отриманих травм пішохід помер. Винуватець аварії зник з місця автопригоди.

У скоєнні ДТП підозрюється власник автомобіля "Skoda" сірого кольору, на іноземній реєстрації, можливо, без правого дзеркала. Поліція просила свідків аварії відгукнутися. І закарпатський сегмент соцмережі "Фейсбук" тоді обговорював, що аварію скоїв саме Павло Павлов. Вже наступного дня, 6 грудня, стало відомо, що в селищі Великий Березний на вулиці Верховинській, згоріла автівка "Шкода Октавія" польської реєстрації. І належала вона саме Павлу Павлову, котрий неодноразово брав активну участь у незаконному блокуванні доріг і пунктів пропуску, пікетуванні органів влади тощо. Це було підтверджено виданню "Закарпаття онлайн" у правоохоронних органах.

У мережі користувачі продовжували наполягали на тому, що саме Павлов на своїй "Шкоді" іноземної реєстрації і скоїв вказане ДТП, а потім спалив автомобіль.

Згодом Павлов опублікував пост, у якому зазначив, що автівку забрали на експертизу.

Раніше, у липні минулого року, про Павлова згадували, як про учасника конфлікту у Порошкові Мукачівського району. Там він начебто боровся проти незаконної вирубки лісу, а згодом на своїй сторінці у "Фейсбуці" написав, що на них з товаришами напали. Про причини протистояння Павлов не повідомляв. Згодом у соцмережах Павлова звинуватили у бажанні взяти під особистий контроль рубки лісу. Після того, як на фоні цього питання виник конфлікт з місцевими, а Павлов начебто побив одного з них, жителі Порошкова збіглись на захист односельця. Тоді Павлов почав стягувати "своїх".

Подібних епізодів у біографії Павла Павлова немало. Тому і не дивно, що від такого активіста відхрещуються "євробляхери" з інших регіонів. Тим більше, що досі залишається незрозумілим, через що перекривають дорогу на Закарпатті. У стрімах Павло емоційно говорить про вимоги на кшталт: "покарати за Небесну сотню", "випустити побратимів з полону "ДНР/ЛНР і Росії". За його словами мітингувальники стоять "за цінову політику на газ, дрова, за дороги, розмитнення, звільнення з-під арешту учасників бойових дій, які зараз під слідством". Якщо ці вимоги не будуть виконані, обіцяє влаштувати "новий апокаліпсис".

Такий розлогий спектр "вимог", судячи з усього, аж ніяк не бентежить Павлова. Навіть навпаки: з кожним черговим відеозверненням їхня кількість збільшується, як і зміцнюється впевненість у тому, що саме це об'єднає якомога більше закарпатців - кожного ж бо щось хвилює, кожен чимось переймається.

Хоч Павлов і неоднозначна персона на Закарпатті, та зібрати кількадесят прихильників своїми заявами йому вдається: трасу "Київ - Чоп" було перекрито протягом кількох днів. Щоправда, лунають й інші думки та питання, якими мітингувальники, як правило, ігнорують. До прикладу, як блокувальники пояснили відсутність на роботі чи вони всі безробітні? Або ж в чому завинили рядові водії, пасажири, яким перекриття доріг зриває чимало планів, у тому числі і робочих? Навіщо вимагати зустрічі із Москалем, якщо він не вирішує багатьох проблемних для країни питань? Щоправда, за три дні блокування до мітингувальників не приїхав жоден із "потрібних" чиновників.

На млі загальноукраїнских протестів закарпатський взагалі виглядає дещо невиразно і "змазано". Осягнути неосяжне, обурюватися всім і вимагати всього й одразу, звісно, можна. Популізму учасникам не бракує. Проте який розвиток матиме протест по-закарпатськи - поки незрозуміло: 22 листопада трасу розблокували, а лідер закликав небайдужих збиратися, аби обговорити подальші дії. На пафосні та емоційні "гачки" люди, хоч і реагують охоче і підтримують палко, "ловитися" не дуже поспішають. Не завадило б ще навчитися вдало обирати "лідерів думок", аби потім не скаржитися, що все не так, і всі не такі.

Більше про життя Прикарпаття та Закарпаття читайте на Depo.Закарпаття

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook