Пора відпусток: Як мандрівникам вибивати компенсації за чекання замість відпочинку

Вирушаючи у подорож, туристам найменше хочеться втрачати час омріяних відпусток в аеропортах

Шеф-редактор регіональної редакції Depo.Закарпаття
Пора відпусток: Як мандрівникам вибивати…

Цьогорічний старт туристичного сезону ще навесні був дещо "змазаний" кількома прикрими випадками з українськими туристами. Трапилася низка конфліктних ситуацій: кілька днів туристам доводилося чекати на повернення додому з єгипетського Шарм-ель-Шейху, були і затримки вильотів у теплі краї з України.

Після затримок, конфліктів і, зрештою, вирішення питання відправки-повернення туристів, операторами було переглянуто систему вильотів з основних напрямків – Києва, Львова, Харкова, Одеса. У той же час, з міст, де потоки туристів не такі значні, чимало рейсів було оптимізовано.

Як розповідає директор туристичної агенції "Join Up to Travel" Володимир Сагарда, на даний час ситуація з "проблемними" польотами виправилася: "Рейси вилітають вчасно, ситуація налагоджується. Часом трапляються проблеми з переносами рейсів, адже літаки не є найновішими, можуть ламатися. При цьому туроператори реагують на цю ситуацію і стараються через турагентів компенсувати ці моменти".

Туроператори поспішають запевнити, що невчасні вильоти, це радше винятки, ніж норма для туристичного ринку. В інтересах турагентів вирішити будь-які питання, навіть якщо вони сталися з боку авіаперевізників. Та й на затримку рейсів можуть впливаті умови, які ні від кого не залежать – до прикладу, природні. Тому туристам у деяких випадках треба це розуміти і зберігати спокій.

"Ми всі хочемо відпочивати дешево. Це означає, що ми хочемо мати дешевий транспорт, дешеві, але хороші умови у готелях. До прикладу, для Закарпаття, найоптимальнішим варіантом таких подорожей є чартерні рейси зі Львова на найпопулярніші напрямки – Туреччина, Єгипет, Кіпр, Туніс. У західному регіоні на цей аеропорт йде максимальне навантаження. Відповідно, оператори, які прораховують пакет туристичних послуг, викуповують або місця, або й цілі літаки. Якщо би ми користувалися регулярними рейсами, то це б була інша схема. Часто регулярні рейси мають пересадки, стиковочні рейси. А це нікому не потрібно. Тому туроператори, намагаючись оптимізувати ринок туристичних послуг, укладають контракти з авіаперевізниками, викуповуючи чартерні рейси", - пояснює директорка туроператора "Батерфлай-Тревел" Ірина Газій.

Але тут є нюанс: викуповуючи чартери і домовляючись про найнижчу ціну, оператори йдуть на певні невигідні умови. "Це означає, якщо ми хочемо, щоб квиток коштував, скажімо, не $300, а $160 туди-назад, тоді авіакомпанія погоджується знизити ціни, але попереджає: резервного літака не буде, який у разі непередбачуваних обставин зможе швидко вилетіти. Ось і змушені туристи чекати в аеропортах", - додає Газій.

Спочатку авіаперевізниками обслуговуються регулярні авіарейси, бо вони вже заявлені, а потім – чартерні, що теж може впливати на затримку рейсів. Такі умови за дешеву ціну квитків. Тому і доводиться зіштовхнутися з переносом рейсів, або, навіть, скасуванням.

Щодо компенсації, то мандрівникам варто знати, які вони мають права в сфері авіаперевезень. На сьогоднішній момент діють служби, які можуть добитися компенсації і добиваються її. Це все у випадку, якщо дійсно було перенесення рейсу, були зібрані документи, які підтверджують, що авіакомпанія або затримала, або скасувала рейс. "Ці компенсації не є маленькими. До прикладу, якщо був скасований рейс, кілометраж якого складав до 1500 км, то можна отримати компенсацію у розмірі еквівалентному 250 євро за квиток. Якщо відстань складає до 3,5 тис. км, то компенсація може становити 400 євро за квиток. Якщо більше за 3,5 тис. км, компенсація складає 600 євро за квиток", - зазначила Газій.

Але щоб отримати компенсацію, потрібно зібрати необхідний пакет документів. Турист, який претендує на гроші, повинен мати ці квитки "на руках" роздрукованими. Має скласти скаргу, перебуваючи ще в аеропорту, у місці відправки, залучити свідків перенесення або скасування рейсу. Не зайвим буде сфотографувати табло, де буде видно, що рейс скасовано. Треба звернутися до авіакомпаній – це може бути і електронне звернення, роздруківки з електронної переписки теж будуть вважатися документом. Якщо всі ці речі є у наявності, то, як запевняють туоператори, можна добиватися компенсації.

Якщо літак не вилетів, і туристам довелося чекати більше, ніж п'ять годин, то авіаперевізник має надати туристам готель, харчування і забезпечити виліт.

Основна умова, яку слід всім туристам знати: обираючи варіант відпочинку через турагентства, в першу чергу треба звертати увагу на ті агенції, які не розглядають свій бізнес, як бізнес одного дня, а користуватися послугами перевірених і досвідчених компаній.

Останнім часом побільшало "агенцій", які працюють на дому. Тобто без ліцензій людина займається бронюванням і плануванням подорожей. Користуючись такими послугами, турист позбавляє себе гарантій урегулювання конфліктних ситуацій у разі їх виникнення.

Літній сезон тільки розпочався, але туроператори вже відзначають: з кожним роком туризм і кількість подорожувальників тільки зростає. Окрім традиційних теплих країв у вигляді Туреччини, Єгипту, Греції, цікавляться мандрівники і більш екзотичними - наприклад, Занзібаром. Оскільки багато компаній вишуковують можливість здешевити вартість путівок, туристів, які "ведуться" на привабливі ціни, хоч відбавляй. Головне, щоб за радістю від купівлі вигідної подорожі вони не втрачали обережності і завжди знали, як діяти і на що розраховувати у непередбачуваних обставинах.

Всі новини Ужгорода та Закарпаття сьогодні читайте на Depo.ua

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme