Перекриття доріг: Як Закарпаття на Москаля тисне

Як показує практика, закарпатці обрали спосіб вирішення нагальних проблем протестами

Перекриття доріг: Як Закарпаття на Моска…

Перекриття доріг – метод видовищний, але, на жаль, далеко не завжди дієвий. Та закарпатців це не зупиняє. Щоразу активніше і масовіше люди блокують транспортний рух, аби "надавити" на владу, якщо не якістю протестів, то хоча б кількістю. Отже, що вимагають, перекриваючи дороги, закарпатці.

Ремонт доріг

Звісно ж, найбільше нарікань на жахливий стан доріг. Воно і не дивно: в області є купа доріг,які не бачили ремонту десятиліттями. Правда, відколи Закарпаття включили до так званого "дорожнього експерименту", справа зрушила з місця, хоча і не з тими темпами, на які очікували. На утримання, експлуатацію й ремонт усіх 43 доріг обласного значення і 235 доріг районного значення, які є на Закарпатті, з Дорожнього фонду на цей рік виділено всього 218 мільйонів гривень. Це малувато. Ось і виходять закарпатці з вимогами щось придумати, вирішити і зробити. Так, другого травня, в Іршавському районі, селяни перекрили дорогу, нарікаючи на бездіяльність влади. Районні чиновники дали людям обіцянку, що 20 травня стартує ремонт доріг в районі. У відповідь протестувальники зауважили, якщо цього не станеться, тоді вони не просто перекриють дорогу, а встановлять намети та оголосять безстроковий протест.

Відреагував на акцію і голова Закарпатської ОДА. Геннадій Москаль порадив організаторам перекриття пікетувати нардепа Балогу, котрий, за його словами, за три каденції не зробив для Іршавщини ні на копійку доброго. "Дорога не ремонтувалася 40 років (ямковий ремонт не рахується, бо це викидання грошей на вітер), і нардеп за три каденції пальцем об палець не вдарив, щоб її відремонтувати. Коли ж за ремонт взялися ми, виготовили документацію й оголосили тендер, цей аферист через свого "шнурка-помічника" вирішив попіаритися, щоб потім сказати, що дорогу ремонтують завдяки акції протесту", - заявив губернатор.

Треба зауважити, що Москаль не пропускає повз увагу жодного протесту, що стосується стану доріг. Так, до прикладу, "перекривальникам" дороги "Хуст - Долина", губернатор пообіцяв звернутися до прем'єр-міністра України з проханням доручити керівництву САД та Мінінфраструктури виїхати до мітингувальників і пояснити, коли почнеться ремонт. В іншому разі він готовий особисто оплатити автобуси для людей, щоб вони виїхали до Києва та пікетували Службу автомобільних доріг України. І не менше.

Власне, розмови про ями на дорогах можуть бути такими ж безкінечними, як і самі дороги з ямами. Тому, кілька прикладів інших проблем, які закарпатці вирішували у "дорожній" спосіб. Показовим може стати 24 квітня: цього дня дорогу перекривали у трьох селах і в Ужгороді.

Створення ОТГ

Так, 24 квітня, жителі восьми сіл Ужгородщини перекрили міжнародну трасу "Київ - Чоп", вимагаючи, аби голова обладміністрації дав дозвіл на створення об'єднаної громади трьох сільських рад. Та ні мітинги під ОДА, ні перекриття дороги поки не дали позитивного для протестувальників результату. Позиція Москаля щодо створення Холмківської ОТГ залишається незмінною: він каже, що, як керівник області, змушений думати про весь Ужгородський район, а не про окремі населені пункти. "Ми не дамо знищити район, щоб зробити щасливими кілька сіл", - заявив очільник Закарпаття.

Покарання для підлітка-вбивці

Протест жителів Нижньої Апші на Тячівщині викликав неабияку підтримку закарпатців. Історія така: в середині березня 14-річний підліток зарізав у своєму помешканні свого товариша. Хлопця спочатку взяли під варту. Але Тячівський суд замінив запобіжний захід для вбивці, призначивши йому домашній арешт. Це обурило людей, які вважають, що суд отримав хабара від родичів хлопця-вбивці. Вони заблокували дорогу Мукачево - Рогатин, вимагаючи справедливого розслідування та погрожуючи вчинити самосуд.

Протестувальників почули. Апеляційний суд Закарпатської області за підсумком засідання, яке відбулося 23 квітня, прийняв рішення, згідно з ним, головного підозрюваного у жорстокому вбивстві однолітка, взято під варту до 13 травня. Та без ложки дьогтю не обійшлося: дивним у цьому всьому виглядає бажання деяких політикив використати цю тему на свою користь і зайвий раз "наїхати" на опонентів. Зокрема "відзначився" народний депутат Віктор Балога. Колись чи не найвпливовіший політик краю на фоні резонансу не впустив можливості різко висловитися у бік свого екс-соратника і бізнес-партнера (та ще й родича) Василя Петьовки.

Проти будівництва міні-ГЕС

У грудні минулого року селян із Березова Хустського району на дорогу вивело бажання вберегти свої річки від забудови міні-гідроелектростанціями. Спрацювало. Після громадських протестів скасувала розпорядження голови села Березово Богдана Біляка на користь забудовників, яким він незаконно "легалізував" псевдо-слухання щодо будівництва міні-ГЕС на р.Ріка, та заборонила будівництво міні-ГЕС. Таким чином, громаді вдалося внаслідок тривалої боротьби захистити Ріку від забудови.

Проти навали вантажівок

Мешканці села Гут об'єдналися для того, аби через їхнє село більше не возили фури з піском. За підрахунками селян, через населений пункт щодня прямує близько ста вантажівок на день, які завдають серйозну шкоду будинкам, а також покриттю дороги, яку місцеві жителі відновили за рахунок бюджету села. Зауважують, що водії вантажівок ігнорують обмеження ваги та швидкості, порушують правила дорожнього руху і ставлять під безпеку пішоходів.

За словами місцевих жителів, вони неодноразово зверталися до правоохоронців з Берегівського РВ УМВС, однак вони нічого зробили, аби запобігти наявним правопорушенням. Наразі мешканці села вимагають, аби для вантажівок була збудована об'їзна дорога. Інакше протестуватимуть й надалі.Варто зазначити, що у Гуті мешкають голова Берегівської райради Йожеф Шін та голова Демократичної спілки угорців України (UMDSZ) Ласло Зубанич.

Всі новини Ужгорода та Закарпаття сьогодні читайте на Depo.ua

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme