UK
Для цього матеріалу переклад іншими мовами відсутній, спробуйте перевірити пізніше

Неочікуваний "Запорожець": 10 маловідомих моделей, які можуть здивувати

У ЗАЗ був цілий ряд цікавих машин, практично невідомих непрофесіоналам 

Неочікуваний "Запорожець": 10 маловідоми…

Про це повідомляє Depo.Закарпаття з посиланням на "Твоя машина".

Всі знають "Вухатого", "Горбатого", ну і ще "Таврію". Проте, у ЗАЗ був цілий ряд цікавих машин, практично невідомих непрофесіоналам – дослідних моделей, прототипів, модифікацій. 

ЗАЗ-966 (1961). Модель ЗАЗ-966 ("вухатий") потрапила в серію лише в 1967 році, але перші її дослідні зразки з’явилися в 1961-му, незабаром після постановки на конвеєр 965-го. На знімку – другий дослідний зразок. У задній частині вже вгадується майбутній серійний 966-й, дизайн же передній частині відрізняється докорінно.

ЗАЗ-966 (1961)

ЗАЗ-970 (1962). У той же час розроблявся легка розвізна вантажівка на базі дослідного 966-го. Машина мала вантажопідйомність 350 кг.

ЗАЗ-970 (1962)

ЗАЗ-970Б (1962). І друга машина сімейства – развізний фургон, від базової моделі 970 відрізнявся тільки формою кузова. Автомобіль мав двигун потужністю 27 к.с. Цікаво, що не збереглося жодної фотографії виду 970Б ззаду, і з цієї причини всі версії, виготовлені мікромоделістами, є "приблизними", розробленими за видом ззаду автомобіля ЗАЗ-970В (пасажирської версії фургона з склінням бічних панелей).

ЗАЗ-970Б (1962)

ЗАЗ-970Г (1962). А це варіант пікапа – подальший розвиток як моделі 970, так і моделі 970Б. Вважається, що було побудовано два примірники. Вантажопідйомність цієї версії збільшена до 400 кг.

АЗ-970Г (1962)

ЗАЗ-971 (1962). І, нарешті, воєнізована версія 970-го з тентованим верхом. Машина існувала в єдиному екземплярі.

АЗ-971 (1962)

ЗАЗ-969 (1964). Впізнаєте? Так, це "ЛуАЗ". Спочатку розроблену на НАМІ машину спершу планували виробляти в Запоріжжі і зробили першу пробну партію з 50 екземплярів, але потім через організаційні причини перевели виробництво до Луцька. Там автомобіль допрацювали і запустили в серію як ЛуАЗ-969.

ЗАЗ-969 (1964).

ЗАЗ-1102 (1970). Найперша "Таврія" (ще не отримала цю власну назву) з’явилася в 1970 році, за 17 (!) років до постановки на конвеєр. На ділі завод банально випереджав ліниве керівництво. Вже на початку 1970-х було зрозуміло, що 965-й застарів і терміново потребує заміни, і завод за своєю ініціативою зайнявся розробкою такої. Але завдання партії з’явилося лише в 1978 році, а подальші бюрократичні зволікання (і неодноразові зміни завдання з новими вимогами) призвели до того, що тільки в 1987-му з конвеєра зійшло нове покоління. Ну як нове морально воно застаріло ще до початку виробництва.

ЗАЗ-1102 (1970)

ЗАЗ-1102 "Купе" (1970). І ще одна дослідна версія раннього 1102, на цей раз в кузові купе.

ЗАЗ-1102 "Купе" (1970)

ЗАЗ Таксі (1970-ті). Так і не реалізований проект таксі на агрегатах ще не існуючої на той момент "Таврії". Подібна компоновка дозволяла збільшити простір салону і навіть дати місце для багажу.

ЗАЗ Таксі (1970-ті)

ЗАЗ-2320. Тісні зв’язки з Луцьким заводом не рвалися, і вже на грані розвалу СРСР з’явилася розробка ЗАЗівців на агрегатах ЛуАЗу-969, легкий вантажопасажирський самоскид. Було виготовлено не менше 4-х зразків, і як мінімум один ще кілька років тому існував в виключно поганому стані і продавався на якомусь автофорумі. Нині доля примірника невідома.

АЗ-2320

Нагадаємо, які автомобілі вдалося викрасти менш ніж за хвилину: ТОП-7 моделей.

Читайте також: Які міфи про паски безпеки міцно засіли в головах водіїв

Всі новини Ужгорода та Закарпаття сьогодні читайте на Depo.ua

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme