UK
Для цього матеріалу переклад іншими мовами відсутній, спробуйте перевірити пізніше

Недовге щастя "Анці Кушницької": Чому ретро-паровоз покидає Закарпаття

Використання ретро-паровоза на Закарпатті було задумане на початку року для відродження та популяризація Боржавської вузькоколійки

Недовге щастя "Анці Кушницької": Чому ре…

Ретро-паровоз ГР-280, який довгий час знаходився у Гайвороні, а нещодавно поїхав на Закарпаття, щоб відроджувати туризм, повертається додому.

Як повідомив шанувальник залізниці Вольфрам Венделін, який є фанатом потягу і неодноразово приїздив у Гайворон з туристами із Європи, потяг виконав кілька рейсів непідготовленими шляхами Закарпаття і отримав купу технічних несправностей. Були проблеми з котлом та іншими агрегатами, а тому потяг повертається "на батьківщину", де і залишиться.

Жителі Гайворона не приховують своєї радості. вони щиро діляться емоціями та враженнями і практично всі погоджуються, що не треба було відравляти "кукушку" (так лагідно називають ретро-паровоз) на Закарпаття.

Використання ретро-паровоза на Закарпатті було задумане на початку року для відродження та популяризація Боржавської вузькоколійки. Тоді Міністерство інфраструктури України спільно із партнерами з Німеччини та Швейцарії, а також за підтримки Закарпатської облдержадміністрації, задумали впровадити пілотний проект із введення в експлуатацію історичного потягу Боржавською вузькоколійкою. У рамках проекту було заплановано, що в серпні цього року з м.Гайворон (Кіровоградщина) на Закарпаття доставлять паровоз ГР-280, який двічі на тиждень, по п'ятницях і суботах, курсуватиме вузькоколійкою між Іршавою, Хмільником і Виноградовом.

Деталі пілотного проекту голова ОДА Геннадій Москаль обговорював із радником міністра інфраструктури України Себастіаном Тролле та головою громадської організації Міхаелем Шнеебергером.

"Пан Шнеебергер має досвід відновлення вузькоколійки в Румунії, яка стала одним із найпривабливіших туристичних об'єктів країни. – Зробимо все можливе, щоб так само відновити й Боржавську вузькоколійку, а пілотний проект із курсуванням історичного потягу ГР-280 – тільки перша частина в реалізації цих планів", – зазначав тоді Москаль.

23 липня ретро-паровоз прибув до Закарпаття, а 4 серпня вирушив у свій перший рейс. У перший рейс його "заправили" буковими дровами з Берегівського лісгоспу. І закарпатці, і туристи були в захваті і не приховували свого захоплення. Все було по-справжньому: гучне чмихання, пронизливий сигнал і вугільний дим із труби ретро-паровоза.

Перший туристичний рейс ретро-паровоза вдався і показав, що Боржавську вузькоколійку, яка є одним із символів Закарпаття, необхідно відродити.

Обласні очільники не приховували радості і піднесення і вирішили фінансово підключиться до відродження Боржавської вузькоколійки ("Анці Кушницької"). Таке рішення прийняли під час зустрічі голови ОДА Геннадія Москаля та директора Регіональної філії "Львівська залізниця" ПАТ "Укрзалізниця" Івана Груника.

"Вузькоколійка знаходиться на балансі Укрзалізниці, а пілотний проект із використанням ретро-паровоза ГР-280, який став можливим завдяки Мінінфраструктури, фінансується Львівською та Одеською філіями Укрзалізниці. Найбільше зацікавлена у відродженні "Анці Кушницької" Закарпатська область, тому ми також маємо підключитися до фінансування проекту. Відновлення вузькоколійки область самостійно не потягне, на це потрібні серйозні кошти, тому ми дуже сподіваємося на підтримку президента України. Водночас область зобов'язана підтримати Боржавську вузькоколійку на своєму рівні, і це питання буде винесено на сесію облради. Паралельно я дав вказівку Берегівській, Виноградівській та Іршавській райдержадміністраціям (по території цих районів проходить вузькоколійка) взяти шефство над залізничними станціями й привести їх до ладу", – зазначив на зустрічі Москаль.

Груник у свою чергу пообіцяв сприяти у передачі на Закарпаття паровоза, який встановлений у Чернівцях, як пам'ятник, і після ремонту може використовуватися на Боржавській вузькоколійці.

Отже, ретро-паровоз-першопроходець місію виконав і "поранений" шаленими коліями Боржавської залізниці повертається додому. Чи витримає випробування вузькоколійкою паровоз-пам'ятник, час покаже. Можливо, окрім власне паровоза, варто подумати і про багатостраждальну колію - ремонт їй "не похибить".

Читайте також: Як ретро-паровоз по-легінськи вдихнув життя у сторічну "Анцю Кушницьку"

Всі новини Ужгорода та Закарпаття сьогодні читайте на Depo.ua

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme