Москаль "надавив" на Мініфраструктури і "пригрозив" Євросоюзом
Очільник Закарпаття примусив Державіаслужбу дати письмову згоду на сертифікацію Украероруху з боку агентства EASA
Про це пише Depo.Закарпаття з посиланням на офіційний сайт Геннадія Москаля.
У вівторок, 25 липня, в облдержадміністрації відбулася розширена нарада щодо функціонування Міжнародного аеропорту "Ужгород", в якій взяли участь керівники області, представники Державної авіаційної служби України, Державного підприємства Украерорух.
Головне питання наради – яким чином відновити повноцінну роботу аеропорту, яка заблокована Європейським агентством авіаційної безпеки (EASA) через відсутність сертифікації Украероруху (Ужгородський аеропорт – єдиний в Україні, який для зльоту й приземлення літаків використовує повітряний простір сусідньої держави (Словаччини), яка є членом Євросоюзу й працює за вимогами EASA).
У червні минулого року строк договору між Словаччиною та Україною на диспетчерське обслуговування літаків в Ужгородському аеропорту закінчився. У листопаді минулого року міністр інфраструктури Володимир Омелян у ході візиту на Закарпаття привселюдно пообіцяв, що аеропорт повноцінно запрацює навесні цього року. Але аеропорт досі працює в обмеженому режимі без диспетчерського супроводу. EASA категорично відмовилася надати дозвіл словацьким провайдерам обслуговувати Ужгородський аеропорт до сертифікації Украероруху на відповідність вимог Євросоюзу.
"Ми півтора року постійно й наполегливо піднімаємо питання відновлення роботи нашого аеропорту. За цей час вклали в його модернізацію величезні кошти з обласного бюджету – поставили сертифікований паркан, модернізували злітно-посадкову смугу, відремонтували службові приміщенні й закупили обладнання для обслуговування пасажирів. На своєму рівні зробили все можливе й неможливе. Ми не просимо грошей із Держбюджету, шукаємо їх самі, але вимагаємо від Мінінфраструктури, Державіаслужби та Украероруху управлінських рішень для відновлення роботи аеропорту. А у відповідь не бачимо ніякої ефективної реакції!
Ми не маємо авіаційного сполучення з Києвом, щоб терміново прибути в столицю на нараду, мені доводиться перетинати кордон і злітати з аеропорту Дебрецена чи Кошице. У період літніх відпусток авіаперевізники не можуть запровадити рейси з Ужгорода в Туреччину чи Єгипет, хоча готові зробити це одразу, як тільки аеропорт нормально запрацює. А він не запрацює, поки Украерорух не дасть згоду на сертифікацію з боку EASA. Фактично Закарпаття стало заручником бездіяльності бюрократів із Державіаслужби та Украероруху, які боячись сертифікації на дотримання вимог ЄС, заблокували роботу нашого аеропорту", - зазначає Москаль.
Нарада проходила в жорсткій тональності з боку голови ОДА, котрий заявив, що сьогодні має бути прийняте конкретне рішення з відновлення роботи Міжнародного аеропорту "Ужгород". Її підсумком став спільний лист Державіаслужби України та Закарпатської ОДА на адресу керівника EASA Патріка Кі, в якому підтверджується готовність до сертифікації Європейською організацією авіаційної безпеки аеронавігаційних послуг, що надаються Украерорухом. Таким чином виконується головна вимога, висунута EASA до Украероруху для відновлення авіадиспетчерського супроводу словацьким провайдером літаків в Ужгородському аеропорту.
"Якщо цей лист не спрацює, або Украерорух якимось чином "дасть задню", ми візьмемося вирішувати проблему Ужгородського аеропорту за допомогою не Міністерства інфраструктури, а авіаструктур та авіаперевізників із Євросоюзу", – заявив Москаль.
Нагадаємо, закарпатські депутати не втомлюються перейматися долею "Ужгорода", аеропорт уже готові відновити і словаки
Більше новин про події у світі читайте на Depo.Закарпаття