Історія на нічку: Як на Закарпатті вбивали кілок у груди упирю

Серед закарпатських легенд багато загальноміфологічних, але вистачає також і таких, котрі неможливо пояснити
Depo.
25 січня 2016 22:19
ФОТО: depo.ua
Історія на нічку: Як на Закарпатті вбивали кілок у груди упирю
Історія на нічку: Як на Закарпатті вбивали кілок у груди упирю

Загадкова й зловісна історія трапилася в 50-і роки в одному з сіл на Мукачівщині, де стався масовий падіж худоби, пише Depo.Закарпаття з посиланням на Закарпаття онлайн.

Селяни викликали ветеринарів, але ті не могли нічого вдіяти: діагноз був невідомий. Тоді вирішили вдатися до народних методів, звернулися до старого ворожбита. Він спитав, із якого дня почалася пошесть. А як дістав відповідь, повідомив, що треба піти на кладовище й подивитися, хто напередодні був похований. Виявилося, що за кілька днів до того помер чоловік, про якого ходила недобра слава.

Босоркун повідомив, що, аби закінчилося нещастя, треба розкопати могилу й убити кілок у груди упирю. Звичайно, районна прокуратура заборонила ексгумацію тіла, посилаючись на незрозумілість й антинауковість аргументів. Тому селяни вночі потай прийшли на кладовище, і троє мужчин, що згодилися на цю роботу за оплату, взялися розкопувати могилу, на яку вказав ворожбит.

Діставшись труни, один із них, обв’язаний мотузками, почав відкривати її, а як відкрив... на нього бризкнула свіжа кров, якою була заповнена домовина. А коли заходилися вбивати кілок у серце та втикати дев’ять голок у п’яти, ще й зв’язувати ноги терновим гіллям, раптом піднялася рука покійника й почала тягти до себе одного зі сміливців. Ледве встигли видобути того з ями, а потім швидко засипали могилу.

Хай як дивно, та пошесть худоби припинилася, що ще більше посилило віру людей у надприродні істоти. А ось селян, які розкопали гріб, прокуратура притягла до відповідальності за осквернення могили. Троє ж чоловіків, що безпосередньо прибивали упиря, протягом місяця збожеволіли й скоро померли. Серед закарпатських легенд багато загальноміфологічних, але вистачає також і таких, котрі неможливо пояснити.