Без роботи і без грошей: Чому страйкують працівники багатостраждального ужгородського аеропорту

Важко підрахувати, скільки за останній час міжнародний аеропорт "Ужгород" відновлював роботу і знову припиняв приймати рейси. Зараз до всіх бід летовища додався страйк працівників – їм не платять зарплату
 

Шеф-редактор регіональної редакції Depo.Закарпаття
Без роботи і без грошей: Чому страйкують…

Аеропорт "Ужгород" з кінця жовтня в черговий раз припинив приймати рейси. Відновлення повноцінної роботи летовища і оновлення, здавалось би, важливого для області об’єкту – вже тривалий час непідйомне завдання для місцевої влади. Перипетії з роботою аеропорту тривають не перший рік. І це все відбувається на фоні активних розмов про зведення летовища у місті-"конкуренті" Ужгорода – Мукачеві. Там і зацікавленість більша, і об’єктивно більше переваг, ніж в обласного центру.

Тож справи у МА "Ужгород" були, м’яко кажучи, не дуже, а тут ще й скандал – працівники аеропорту оголосили страйк. Майже пів року людям не виплачують зароблене. До режимного об'єкту нікого, крім рятувальників, не підпускають. Спершу, кажуть – гроші. "Страйк почався з вчорашньго дня. На територію аеропорту нікого не буде допущено, крім працівників ДСНС", – розповів НТН юрист КП "Міжнародний аеропорт Ужгород" Іван Ворон.

Охоронць аеропорту Мирон Ковач каже, що зарплата у нього низька – чотири тисячі гривень, однак і її вже п'ять місяців не виплачують. У такій ситуації – всі сто працівників аеропорту. Через невиплату заробленого майже тридцять співробітників аеропорту написали заяви на звільнення.

Аеропорт – на балансі обласної ради. Рішення виділити 8 мільйонів гривень державної субвенції на утримання закладу підтримали депутати. Як розповів голова Закарпатської облради Михайло Рівіс, кошти на рахунку летовища заблокував антимонопольний комітет. Мовляв, підтвердження на використання цієї суми мають надати в АМК у Києві. "Все, що треба від антимонопольного комітету, – це зібрати комісію, визнати, що кошти, які надала обласна рада, – це не порушення антимонопольного законодавства", – каже Рівіс.

В обласному відділі антимонопольного комітету про це нічого не знають. "Немає жодної заяви, ми не накладали ніяких санкцій, ніяких блокувань рахунків, ми не маємо жодного відношення до видачі заробітної плати аеропорту Ужгород", – говорить голова Закарпатського відділення антимонопольного комітету України Віталій Шаленик.

Та це далеко не єдина проблема аеропорту. Летовище від жовтня не приймає рейсові літаки. Раніше, директор Ужгородського аеропорту Руслан Лііс розповідав, що летовище може знову припинити приймати літаки, через непопідписання міжурядової угоди зі Словаччиною.

Аби літак продовжив літати до Ужгорода, має бути підписана міжурядова угода між Україною і Словаччиною про надання можливості ДП "Украерорух" керувати частиною повітряного простору Словаччини, що дасть змогу виконувати польоти за приладами в межах аеродрому "Ужгород". Продовжити виконувати рейси буде можливо тільки з весни. До часу підписання угоди регулярне авіасполучення із столицею зупинено.

Лише протягом минулого року аеропорт "трусило" неодноразово. У грудні, наприкінці 2018-го, аеропорт "Ужгород" отримав сертифікат EASA. Тоді зазначалося, що він відновить повноцінну роботу. Довгоочікуваний авіарейс за маршрутом "Київ – Ужгород" було запущено 15 березня

У травні, компанія "Мотор Січ" заявила, що здійснить останній рейс до Ужгорода і назад 10 травня, а з 17 травня рейсів не планується. Літаки виконували рейси буквально два місяці. З самого початку запуску авіасполучення було чимало питань щодо доступності ціни на літак, адже найдешевший квиток коштував від 2 тисяч гривень. А ще більше – про сам маршрут, адже рейс з Києва до Ужгорода здійснювався з 2-годинною пересадкою у Львові.

Третього червня компанія "Мотор Січ" відновила рейс у зручному форматі, без пересадки у Львові. Через активний попит на рейс, йшлося навіть про те, аби замінити літак на більший. Та все тривало недовго.

Такі "гойдалки" з аеропортом були не тільки у 2019-му. У подібному "режимі" летовище функціонує вже багато років. А кілька місяців тому почалися активні розмови щодо відновлення старого закинутого летовища у Мукачеві і перетворення його на сучасний авіатранспортний об‘єкт.

У колишнього міністра інфораструктури Володимира Омеляна ще у серпні було прийнято рішення розпочати роботу над змінами до постанови Уряду 126, якою схвалена Державна програма розвитку аеропортів до 2023 року і вже з 2020 року розпочати проектування і будівництво аеродромного комплексу "Мукачево".

"Результати щодо співфінансування очікуємо від МОУ, так як злітно-посадкова смуга буде подвійного призначення", – повідомив тоді заступник Омеляна Юрій Лавренюк. Він також відзначив готовність Мукачівської ОТГ залучити інвестора, та в рамках ДПП будувати новий пасажирський термінал. "Поки ми намагаємось повноцінно врегулювати роботу аеропорту "Ужгород", шляхом підписання Угоди між Урядом Словаччини та України, необхідно впроваджувати альтернативні варіанти і розбудовувати внутрішнє авіасполучення в державі, шляхом розвитку регіональних аеропортів", – підсумував Лавренюк.

Голова Закарпатської ОДА під час своєї першої пресконференції схвально відгукнувся про ідею будівництва аеропорту в Мукачеві. "Локаційно це доцільно було б зробити саме там. Це буде два аеропорта чи, яким чином – інше питання. Скажу так – нам для Закарпаття потрібен один аеропорт, нам не потрібно два", - сказав Бондаренко.

12 листопада теперішній міністр інфраструктури України Владислав Криклій під час презентації планів МІУ на найближчі п'ять років підтвердив: "З наступного року починаємо реконструювати аеропорти Дніпро, Мукачево, Ізмаїл".

Тож, цілком ймовірно, скоро у Мукачеві запрацює сучасний аеропорт, до якого самим закарпатцям з різних частин регіону добиратися буде зручніше, ніж до ужгородського. Потреба у функціонування аеропорту "Ужгород" відпаде. Тож керівницву летовища нині варто, принаймні, вирішити проблему з зарплатнею працівникам. Хоча б для того, щоб завершив роботу аеропорт не так скандально, як працював.

Всі новини Ужгорода та Закарпаття сьогодні читайте на Depo.ua

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme