Чи переможе Москаль "Украерорух" в битві за аеропорт "Ужгород"

Міжнародний аеропорт "Ужгород" унікальний тим, що літаки злітають і заходять на посадку через повітряний простір Словаччини

Depo.
28 серпня 2017 15:00
ФОТО: depo.ua

Днями голова Закарпатської ОДА Геннадій Москаль в Угорщині зустрічався із главою лоукост-авіакомпанії Wizz Air Йозефом Вараді для обговорення питання щодо відновлення повноцінної роботи Міжнародного аеропорту "Ужгород" і можливості організації польотів лоукост-авіакомпанії Wizz Air.

Йозеф Вараді висловив зацікавлення можливістю роботи в Ужгороді й пообіцяв у вересні направити групу фахівців для експертного огляду аеропорту.

Це чергова, але, судячи з розвитку подій, не остання спроба знайти інвестора для Міжнародного аеропорту "Ужгород".

На сьогодні летовище єдине на Закарпатті та одне із найстаріших в Україні. Раніше аеропорт працював у напрямках "Ужгород - Київ" та "Будапешт - Ужгород". Однак вже більше року аеродром не здійснює жодних регулярних рейсів, тільки чартерні. З січня 2017-го їх було прийнято близько 50-ти.

Робота летовища призупинена через закінчення угоди зі Словаччиною на використання їхнього повітряного простору. Діяла вона з 1946 року і кожні 10 років оновлювалася.

У червні минулого року строк договору між Словаччиною та Україною на диспетчерське обслуговування літаків в Ужгородському аеропорту закінчився. У листопаді 2016 міністр інфраструктури Володимир Омелян під час візиту на Закарпаття привселюдно пообіцяв, що аеропорт повноцінно запрацює навесні цього року. Але аеропорт досі працює в обмеженому режимі без диспетчерського супроводу. EASA (Європейське агентство з безпеки авіаперельотів - Ред.) категорично відмовилася надати дозвіл словацьким провайдерам обслуговувати Ужгородський аеропорт.

Минулого року Москаль направив листа керівнику Європейського агентства з безпеки авіаперельотів (EASA) Патріку Кі з проханням підключитися до вирішення проблеми Ужгородського аеропорту. Але отримав таку відповідь: "Ще в 2011р. EASA звернулася до "Украероруху" й департаменту авіації Міністерства інфраструктури України з пропозицією підписати протокол намірів про допущення EASA до аудиту "Украероруху" в аеропортах України, які він сам визначить. Однак Украерорух так і не дав відповіді на цю пропозицію".

У результаті, після закінчення відповідної угоди між Україною й Словаччиною, EASA не дала добро Словаччині на диспетчерський супровід літаків в Ужгородському аеропорту. Більше того, територію для розвороту літаків у повітряному просторі Словаччини скорочено з 20 до 10 кілометрів.

Активні спроби налагодити роботу аеропорту, які тривають уже майже два роки, відчутних результатів не дали.

В області не бачать іншого виходу, як звернутися до міжнародних авіаперевізників, що працюють у країнах Євросоюзу, з пропозицією відновити повноцінну роботу Ужгородського аеропорту власними силами й запустити регулярні рейси спочатку між Ужгородом і Києвом, а потім і в інших напрямках.

Аеропорт технічно готовий до цього. За півтора року депутати облради виділили 13,5 млн грн на летовище з обласного бюджету та Фонду регіонального розвитку. За ці кошти модернізували злітну смугу, яка після розширення готова приймати літаки класу "Боїнг" чи "Аеробус". Відремонтували термінал, встановили нову огорожу та закупили деяку спецтехніку. Однак ситуацію це не врятувало. Наразі летовище може приймати тільки чартерні рейси і тільки в ясну погоду.

Нещодавня нарада щодо функціонування "Ужгорода", в якій взяли участь керівники області, представники Державної авіаційної служби України, Державного підприємства "Украерорух", проходила в жорсткій тональності з боку голови Закарпатської ОДА. Москаль практично поставив умову, що не випустить із зали нікого, поки не буде прийнято конкретне рішення. Підсумком зустрічі став спільний лист Державіаслужби України та Закарпатської ОДА на адресу керівника EASA Патріка Кі, в якому підтверджується готовність до сертифікації Європейською організацією авіаційної безпеки аеронавігаційних послуг, що надаються "Украерорухом". Таким чином виконується головна вимога, висунута EASA до "Украероруху" для відновлення авіадиспетчерського супроводу словацьким провайдером літаків в Ужгородському аеропорті.

"Якщо цей лист не спрацює, або "Украерорух" якимось чином "дасть задню", ми візьмемося вирішувати проблему Ужгородського аеропорту за допомогою не Міністерства інфраструктури, а авіаструктур та авіаперевізників із Євросоюзу", – заявив Москаль.

Поки так і роблять. Закарпатська влада уже зверталася з пропозицією до угорських колег, які мають поруч аеропорт, з пропозицією здати їм в його в оренду. Генеральний консул Словаччини також запевнив, що на своєму рівні особисто підключиться для вирішення проблеми аеропорту Ужгорода. І ось, з останнього: аеропортом зацікавилась лоукост-авіакомпанія Wizzair.

Однак, попри те, що летовище готове до повноцінної роботи, ніхто з впевненістю не може сказати, коли регулярні рейси почнуть відправлятися. Затримка відбувається через принципове рішення Європейського агентства з безпеки польотів та позицію "Украероруху".

Більше новин про життя Закарпаття читайте на Depo.Закарпаття

Мітки: аеропорт