Поліцаї Авакова стануть головними піарниками Яценюка

Реформа МВС, вочевидь, стане головною «фішкою» другого уряду Яценюка. І схоже, дуже виграшною ідею, позаяк інші реформи все рівно запустити не виходить

Политический обозреватель, журналист отдела «Власть»
Поліцаї Авакова стануть головними піарни…

Затримання екс-голови Державної служби з надзвичайних ситуацій Сергія Бочковського на засіданні уряду, розслідування корупційних скандалів у ДАІ та сьогоднішнє звільнення голови автоінспекції - це все є свідченням того, що зараз медійно у Кабінеті міністрів першу скрипку відіграє міністерство Арсена Авакова.

Всі інші, на жаль, або видихнулися - як-то Міністерство юстиції, яке так і не запустило левову частку обіцяних ще минулого року реформ, або не мають зараз жодних реальних можливостей для реформування, як, наприклад, Міністерство соцполітики. Тому, мабуть, і залишилося МВС, посилене грузинкою-реформаторкою Екою Згуладзе, яка точно не сиділа б без діла...

Якщо говорити про сьогоднішнє засідання Кабміну, то воно майже повністю було присвячене МВС. Так, урядом було підготовлено пакет законопроектів щодо реформування міліції. Прем'єр-міністр Арсеній Яценюк закликав парламент ухвалити ці закони, "щоб змінити систему, а не просто змінювати прізвища".

В той же час прешим ділом пропонується змінити "прізвище" всій установі - замість міліції тепер буде "Національна поліція". Разом зі зміної вивіски пропонується і інші нововведення. Зокрема, Кабмін схвалив законопроект про встановлення для слідчих з особливо важливих справ МВС зарплат у розмірі 30 тисяч гривень. "З одного боку це дозволить слідчим - ефективно працювати, нам - розкрити ці справи і подолати корупцію в системі внутрішніх справ", - пояснив Яценюк. Проблема в тому, що таких слідчих в міністерстві - всього 63 людини. Чи зможе така кількість високооплачуваних співробітників змінити всю понад 200-тисячну міліцейську "армію", яка отримує копійки - це велике питання.

Не оминули урядовці і водіїв-порушників, для яких підготували "гібридну систему штрафів". "Ми пропонуємо гібридний підхід: система балів і штрафів. Нам треба облаштувати наші міста і дороги відеоспостереженням і радарами. Для того, щоб це було комфортно для людей, і був перехідний період. Ми пропонуємо всім спочатку нарахувати 150 балів. Якщо відбувається порушення, то поступово втрачаються бали. Якщо зникають бали - починаються штрафи", - сказала Згуладзе, яка явно вирішила перенести грузинську ідею реалізації перехідних кроків на український грунт...

Крім того, за словами Згуладзе, відтепер буде скасовано мінімальний і максимальний штраф за одне порушення. "Це ризик корупції, штраф буде тільки один", - сказала вона.

Також у МВС завдали удару по, мабуть, одним з найкорупційніших структур - МРЕВ, які планується фактично ліквідувати в тому вигляді, в якому вони є зараз. "На сьогоднішній день в Україні функціонує 228 центрів МРЕВ. Їх буде скорочено до 64, ми плануємо запровадити ще 15 мобільних центрів", - повідомила Згуладзе. Щоправда, оновлена система повністю запрацює нескоро - всі функції оновленим центрам будуть передані до вересня 2017 року.

Й, нарешті, не обійшлося без гучних кадрових питань. Після того, як начальник столичної Державтоінспекції полковника міліції Микола Макаренко, підозрюваний у в організації злочинної групи, втік до Білорусі, наступним став його безпосередній начальник - голова Державної автоінспекції Анатолій Сіренко, який подав рапорт про звільнення.

Наостанок Яценюк оглянув та протестував автомобілі, придбані для нової патрульної поліції, пілотний проект якої вже скоро запускається в Києві. Очевидно, на цьому зроблять чималеньке шоу - як ніяк придбали 300 новеньких авто. Голова уряду навіть продемонстрував журналістам, як виглядатиме адміністративний протокол про порушення правил дорожнього руху. Він зазначив, що такий протокол буде заповнюватися "буквально кілька секунд" і друкуватиметься безпосереднього в поліцейській машині. У ньому зазначатиметься номер протоколу, дата, за якою статтею відбувається адміністративне стягнення за порушення ПДР, особа, транспортний засіб та сума платежу.

Єдина біда - це аж ніяк не вплине на корупцію. Протокол, як відомо, і зараз залишається документом сурової звітності. А отже ніхто не завадить новому "поліцейському" просто не роздрукувати його, вирішивши питання з водієм-порушником полюбовно...

Все новости Ужгорода и Закарпатья читайте на Depo.ua
 

Все новости на одном канале в Google News

Следите за новостями в Телеграм

Подписывайтесь на нашу страницу Facebook

deneme